کارشناسان بین المللی نسبت به توقف هرچه سریعتر هوش مصنوعی هشدار دادند

کارشناسان جهانی معتقدند هوش مصنوعی باید قبل از آنکه خیلی دیر شود متوقف شده و نسبت به این موضوع هشدار دادند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از کارشناسان بین‌المللی سلطه هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف را نگران کننده دانسته و خواستار تغییر این الگو به سمت استفاده از فناوری‌های انسان محور […]

کارشناسان جهانی معتقدند هوش مصنوعی باید قبل از آنکه خیلی دیر شود متوقف شده و نسبت به این موضوع هشدار دادند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از کارشناسان بین‌المللی سلطه هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف را نگران کننده دانسته و خواستار تغییر این الگو به سمت استفاده از فناوری‌های انسان محور شدند. این گروه بین‌المللی از فناوری‌های جدید هوش مصنوعی برای ساخت رایانه‌های جدید و پیشرفته استقبال نمی‌کنند. در واقع آنها معتقدند باید فناوری‌هایی مورد نیاز انسان توسعه داده شود که از طریق آن بتوان تجربه انسانی را نیز افزایش داد.

شانون والور از کارشناسان برجسته دانشگاه ادینبرو در این زمینه تاکید کرده است هوش مصنوعی انسان محور می‌تواند توانمند سازی‌های انسان را مورد حمایت قرار داده و با فناوری توسعه یافته تنها برای نمایش قدرت تضاد دارد. وی معتقد است رشد هوش مصنوعی مولد و توسعه آن تنها فناوری‌هایی را ایجاد خواهد کرد که باید مردم با آن سازگار شوند یا به رقابت با آن بپردازند. در حالی که این فناوری‌ها نمی‌توانند باعث آسان شدن زندگی افراد شوند. همچنین باعث ایجاد رقابت بین انسان و هوش مصنوعی خواهند شد.

او در این مورد گفته است آنچه که از این فناوری‌ها به دست می‌آید چیزی است که در نهایت انسان باید با آن کنار بیاید و این بر خلاف موضوعی است که معمولاً در طراحی فناوری و استفاده از سود آن مطرح است.

کارشناسان و دانشمندان بین المللی تاثیر رفتار هوش مصنوعی را بررسی کرده و نشان دادند که چگونه پلتفرم‌هایی نظیر گوگل باعث تغییر جنبه‌های اصلی انسانی مانند عقلانیت و حافظه خواهند شد. این برنامه ها می‌توانند باعث کاهش کنترل شخصی بر زندگی افراد شوند. این کارشناسان برای ادغام رویکرد انسان محور با هوش مصنوعی راه حل‌های عملی از قبیل تنوع در تحقیقات همکاری‌های بین رشته‌ای و یا شیوه‌های شفاف برای جمع آوری داده را پیشنهاد کرده‌اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال