دانشمند ایرانی با کمک همکاران خود ساعت هوشمندی برای تشخیص بیماری قلبی ساخت

دانشمند ایرانی حمید قنبری از دانشگاه میشیگان به کمک همکاران خود ساعت هوشمند جدیدی را ابداع کرد که می تواند با نظارت دائمی بر قلب، بیماری هایی از قبیل فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ساعت های هوشمند یکی از ابزارهای مهم برای نظارت بر […]

دانشمند ایرانی حمید قنبری از دانشگاه میشیگان به کمک همکاران خود ساعت هوشمند جدیدی را ابداع کرد که می تواند با نظارت دائمی بر قلب، بیماری هایی از قبیل فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ساعت های هوشمند یکی از ابزارهای مهم برای نظارت بر سلامتی در سراسر جهان محسوب میشود. ساعت هوشمند جدید می تواند به کاربر خود اعلام کند که دچار بیماری فیبریلاسیون دهلیزی است یا خیر این بیماری با ضربان قلب نامنظم همراه بوده و باعث افزایش خطر حمله و سکته قلبی خواهد شد.

محمد قنبری دانشمند ایرانی الکتروفیزیولوژیست در مرکز قلب و عروق فرانکل در دانشگاه میشیگان در این مورد گفته است: در حال حاضر یک سونامی از بیماران سالم ایجاد شده که دارای نتایج مثبت کاذب در مورد ابتلا به این بیماری بوده اند. همچنین امکان استفاده بالینی از این دستگاه ها نیز وجود نداشته است.

این گروه پژوهشی برای حذف شکاف بالینی ایجاد شده نوعی ساعت مچی هوشمند ساختند تا بتواند ضربان قلب فرد را به طور دائم نظارت کند. همچنین الگوریتم خاص این ساعت می تواند بیماری فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. این ساعت با نام Verily study watch در تشخیص این بیماری روی شرکت کنندگان از دقت بالایی برخوردار بود.

قنبری در این مورد می گوید: نوار قلب تنها ابزار مدیریت این بیماری در افراد است. اما در اینده با استفاده از یک ساعت هوشمند می توان نظارت کاملی روی این بیماری داشت. این ساعت با ارسال پالس های نوری به درون رگ ها از طریق پوست امکان تشخیص تغییرات ظریف رخ داده در ضربان قلب را خواهد داشت. در صورتی که ساعت این بیماری را تشخیص دهد از کاربران می خواهد تا نوار قلب تک کاناله بگیرند. در اینصورت می توان مطمئن شد که الگوریتم به درستی توانسته است بیماری را تشخیص دهد یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال