فیل‌های آسیایی همانند انسان‌ها برای بچه‌های مرده خود مراسم تشییع برگزار می‌کنند

محققان در کشفی عجیب متوجه شدند گله فیل‌های آسیایی می‌توانند همانند انسان‌ها بچه مرده خود را حمل کرده و آن را دفن کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان می‌گویند گله فیل‌های آسیایی همانند انسان‌ها دارای مراسم تشییع بوده و بچه مرده خود را در جایی دفن می‌کنند. مطالعه محققان هندی نشان می‌دهد […]

محققان در کشفی عجیب متوجه شدند گله فیل‌های آسیایی می‌توانند همانند انسان‌ها بچه مرده خود را حمل کرده و آن را دفن کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان می‌گویند گله فیل‌های آسیایی همانند انسان‌ها دارای مراسم تشییع بوده و بچه مرده خود را در جایی دفن می‌کنند. مطالعه محققان هندی نشان می‌دهد این حیوانات پس از مرگ فرزند، آنها را دفن کرده و برای آن عزاداری می‌گیرند. در مطالعات خود موفق به شناسایی ۵ بچه فیل دفن شده توسط والدین خود شدند که در شمال بنگال هند انجام شده بود. در حال حاضر فیل‌های آسیایی از گونه‌های در حال انقراض محسوب می‌شوند.

طبق گزارش‌های منتشر شده و بر اساس مقاله محققان، این فیل‌ها بچه مرده خود را در حالتی که پاهای او به سمت بالا قرار دارد در زمین دفن می‌کنند. همچنین همانند انسان‌ها مراسم تشییع برگزار کرده و در اطراف جسد با صدای بلندی غرش می‌کنند. این مراسم تنها به بچه‌های مرده تعلق داشته زیرا حمل فیل‌های بالغ به این شکل امکان‌پذیر نیست.

محققان در این تحقیق موفق به کشف ۵ بچه فیل شدند که به همین شکل و بدون مداخله مستقیم انسانی دفن شدند. در اطراف محل دفن روی خاک قرار گرفته روی بچه فیل‌ها رد پایی از ۱۵ تا فیل قرار داشت. علت مرگ بچه فیل‌ها نیز وجود نارسایی در عضو بدن آنها در سنین بین سه ماهگی تا یک سالگی بوده است.

این فیل‌ها بچه‌های مرده را در مزارع چای و صدها متر دورتر در فاصله زیاد از سکونتگاه‌های انسانی در خاک دفن کرده بودند. به گفته محققان گله این فیل‌ها پس از دفن در عرض ۴۰ دقیقه از محل دور شده و برای مهاجرت مسیر دیگری را در پیش گرفتند. آنها هرگز مجدداً به محل دفن بازنگشتند. فیل ها تاکنون به دلیل رفتار اجتماعی و مشارکتی‌شان بارها مورد بررسی قرار گرفتند. اما دفن بچه‌ها و گرفتن مراسم تشییع پیش از این تنها در فیل‌های آفریقایی مورد مطالعه قرار گرفته بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال