ساخت نوعی چراغ رومیزی برای بهبود خلق و خو

یکی از فواید طبیعی نور خورشید برطرف کردن اختلالات عاطفی فصلی بوده و به همین دلیل لامپ‌های نور درمانی می‌توانند به طور فزاینده‌ای به حل این مشکل بپردازند. از آنجایی که انسان‌ها زمان زیادی را در خانه می‌گذرانند دسترسی به نور طبیعی نیز بسیار محدود خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

یکی از فواید طبیعی نور خورشید برطرف کردن اختلالات عاطفی فصلی بوده و به همین دلیل لامپ‌های نور درمانی می‌توانند به طور فزاینده‌ای به حل این مشکل بپردازند. از آنجایی که انسان‌ها زمان زیادی را در خانه می‌گذرانند دسترسی به نور طبیعی نیز بسیار محدود خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از تاثیرات نور خورشید تولید سراتونین در مغز بوده و تاثیر آن بر بدن انسان است. از این رو استفاده از لامپ‌های نور درمانی می‌توانند تاثیر مشابه داشته و به همین دلیل برخی از اختلالات عاطفی را کاهش دهند. محصول جدید به عنوان یک چراغ رومیزی با طیف نور مرئی میتواند تاثیرات مربوط به نور خورشید را برای افرادی که زمان زیادی پای رایانه می‌نشینند شبیه سازی کند. طبق گزارش‌های منتشر شده استفاده از مادون قرمز نزدیک به عنوان جایگزین نور مرئی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و از آن به عنوان ابزار جدیدی در کاربردهای تجربی و درمانی در انواع شرایط پزشکی استفاده می‌شود.

یک شرکت هلندی به نام سیبرق دستگاه‌های کوچکی را ابداع کرده است که با توجه به کمبود نور خورشید در زمستان جایگزین لامپ‌های نوردرمانی خواهد شد. این دستگاه در بالای صفحه نمایشگر قرار گرفته و شکلی شبیه به یک وبکم دارد. همچنین از طریق پورت USB به برق متصل شده و انرژی خود را دریافت می‌کند.

برای دریافت مجوز این فناوری به دنبال شریک تجاری بوده و اکنون دستگاه‌های ساخته شده در مرحله اثبات مفهومی قرار دارند. در تصویر مربوط به این دستگاه نیز نور نزدیک به مادون قرمز با درخشش بنفش مایل به قرمز دیده می‌شود. طبق مطالعات قبلی نور درمانی می‌تواند مزایای مثبت فراوانی روی رفاه و سلامت از جمله بهبود خلق و خو، کاهش خواب آلودگی و ضربان قلب مناسب در حالت استراحت داشته باشد. طبق تحقیقات این تاثیر بیشتر در ماه‌های زمستان تجربه شده و ممکن است تاثیری روی ریتم شبانه روزی در افراد نداشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال