ساخت بازوی سوم برای بدن که با شکم کنترل می‌شود

محققان نوعی بازوی سوم رباتیک توسعه داده اند که می تواند تنها از طریق عضله دیافراگم کنترل شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ممکن برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان انجام کاری که دستانتان مشغول هستند آرزو کرده باشید تا بازوی سومی هم وجود داشت. یک موسسه تحقیقاتی در […]

محققان نوعی بازوی سوم رباتیک توسعه داده اند که می تواند تنها از طریق عضله دیافراگم کنترل شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ممکن برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان انجام کاری که دستانتان مشغول هستند آرزو کرده باشید تا بازوی سومی هم وجود داشت. یک موسسه تحقیقاتی در سوییس به سرپرستی پروفسور سیلوسترو میسرا پروژه بازوی سوم را در مرکز ملی سوییس راه اندازی کرده است.

طبق گزارش های منتشر شده در این مطالعه تجهیزاتی توسعه داده شد که در آن کاربران با دو دست خود، دسته هایی را می گرفتند و با بستن یک کمربند حسگر روی صندلی می نشستند. همچنین یک هدست واقعیت افزوده نیز برای تشخیص حرکات مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در این آزمایش کاربران می توانستند نسخه های مجازی بازوهای خود را مشاهده کرده و بدین ترتیب در در دنیای واقعیت مجازی وظایف مربوط به آنها را انجام دهند. همچنین با کمک حرکت دادن دیافراگم امکان کنترل بازوی مجازی سوم نیز وجود داشت. طبق آزمایش این بازو روی ۶۱ داوطلب استفاده از آن بسیار آسان گزارش شد. کاربران به طور همزمان و با کنترل بازوی خود به سمت چپ و راست امکان استفاده از بازوی سوم را نیز داشتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال