ناسا با موفقیت ماه‌نوردهای کوچک خود را آزمایش کرد

ناسا در حال توسعه ماهنوردهای کوچکی است که می‌توانند به صورت گروهی روی سطح ماه حرکت کرده و به نقشه برداری از روی سطح آن بپردازند. آزمایش این ماه نوردهای کوچک با موفقیت انجام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهنوردهای توسعه یافته توسط ناسا بخشی از ماموریت به نام نمایش […]

ناسا در حال توسعه ماهنوردهای کوچکی است که می‌توانند به صورت گروهی روی سطح ماه حرکت کرده و به نقشه برداری از روی سطح آن بپردازند. آزمایش این ماه نوردهای کوچک با موفقیت انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهنوردهای توسعه یافته توسط ناسا بخشی از ماموریت به نام نمایش فناوری اکتشاف رباتیک توزیع شده به صورت خودمختار و مشارکتی است که در آن گروهی از فضاپیماهای رباتیک بدون کنترل مستقیم انسان با یکدیگر مشارکت داشته و کار می‌کنند.

ماه نوردهای جدید ناسا تنها به اندازه یک چمدان بوده و آزمایش‌های مربوط به آنها در واقع آزمایش رانندگی روی سطح شبیه سازی شده مریخ در آزمایشگاه پیشرانش جت است. با استفاده از این آزمایش ماه نوردها می‌توانند سطح ناهموار را در ماه تجربه کنند. طبق بیانیه منتشر شده توسط ناسا برخی از آزمایش‌های مربوط به دو مدل توسعه یافته در مقیاس کامل در اوت سال گذشته انجام گرفت که در آن مشخص شد ماهنوردهای کوچک می‌توانند به صورت هماهنگ و با تنظیم کردن مسیر برای اجتناب از برخورد با موانع رانندگی کنند.

نیروی مورد نیاز برای این ماهنوردها از طریق صفحات خورشیدی تامین خواهد شد. همچنین دوربین، حسگر و رادارهای نفوذی برای نقشه برداری از سطح ماه به صورت سه بعدی در این ماه نوردها به کار رفته است. محققان ناسا در بیانیه خود اعلام کردند پایش‌های اضافی از قبیل رانندگی در شب روی سطوح شبیه سازی شده مریخ و با کمک لامپ‌های بزرگ برای شبیه‌سازی سایه‌ها انجام شد. همچنین از نور شدید برای شبیه‌سازی روز قمری و آزمایش ماهنوردها استفاده شد.

ماهنوردهای مورد نظر در نوامبر سال گذشته آزمایش‌های ارتعاشی و حرارتی را پشت سر گذاشتند و محققان دریافتند سخت‌افزار مربوط به این ماه نوردها می‌توانند در سفر به ماه جان سالم به در ببرند. آزمایشات مربوط به تداخل الکترومغناطیسی و آزمایش سازگاری نیز با استفاده از یک محفظه تخصصی برای جذب امواج رادیویی انجام شد. این آزمایش‌ها انجام تداخل زیر سیستم‌های الکترونیکی این ماهنوردها با یکدیگر و یا با دیگر سیستم‌های فرودگر را تایید کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال