ناسا با هدف مطالعه یخ های قطب ماه یک کاوشگر جدید می سازد

از زمان شناسایی آب در کره ماه بیش از یک دهه می گذرد. در آن زمان یک ابزار مربوط به ماهواره هندی توانسته بود در کف دهانه های سایه دار ماه مولکول های آب را کشف کند. اکنون ناسا قصد دارد جستجو برای کشف یخ در قطب های ماه را آغاز کند. به همین دلیل […]

از زمان شناسایی آب در کره ماه بیش از یک دهه می گذرد. در آن زمان یک ابزار مربوط به ماهواره هندی توانسته بود در کف دهانه های سایه دار ماه مولکول های آب را کشف کند. اکنون ناسا قصد دارد جستجو برای کشف یخ در قطب های ماه را آغاز کند. به همین دلیل ساخت کاوشگر برای این جستجو را آغاز کرده است. این کاوشگر به اندازه یک ماشین گلف خواهد بود و می تواند با ورود به دهانه های تاریک ماه در صورت وجود ذخایر یخ آن را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آنتونی کولاپریت، دانشمند پروژه ناسا در توضیحات خود در مورد ساخت این کاوشگر گفته است: از حدود ده سال پیش تاکنون گروه بزرگی از دانشمندان در حال کار روی این ایده هستند. از اوایل سال جاری نیز دانشمندان مرکز فضایی جانسون روی ساخت شاسی این کاوشگر کار کرده اند. قرار است این کاوشگر در نوامبر سال ۲۰۲۴ پرتاب شود و تیم VIPER نیز وظیفه مونتاژ و آزمایش کامل آن را بر عهده دارد.

کاوشگر مریخ به همراه چهار چرخ با ربات های این آژانس فضایی که هم اکنون در مریخ قرار دارند بسیار متفاوت است. کاوشگر VIPER به دلیل طراحی خود قادر است به دهانه های تاریک وارد شده و به مکان هایی برود که نور خورشید از میلیاردها سال پیش تاکنون وارد آنجا نشده است.

کولاپریت در کنفرانس انجمن علمی اکتشافی متعلق به ناسا اعلام کرد اولین نمونه این کاوشگر مجهز به چراغ جلو است، زیرا باید وارد مکان های تاریک شود. این کاوشگر به همراه چراغ های ال ای دی خود روی سطح ماه حرکت خواهد کرد و این چراغ ها رنگ آبی روی ماه ایجاد خواهند کرد. این کاوشگر با سرعت نور قادر به حرکت بین زمین و مریخ خواهد بود. سفر آن به ماه نیز فقط چند ثانیه طول می کشد و دانشمندان می توانند آن را از راه دور کنترل کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال