بالگرد نبوغ ناسا موفق به بیش از ۱۰۰ دقیقه پرواز در مریخ شد

ناسا توانست رکورد ۱۰۰ دقیقه پرواز در مریخ را شکسته و توانست در پنجاه و هفتمین پرواز خود در جو این سیاره حرکت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عبور از رکورد ۱۰۰ دقیقه پرواز موفق توسط بالگرد ناسا می‌تواند نقطه عطف جدیدی را در کاوش این سیاره رقم بزند. این بالگرد […]

ناسا توانست رکورد ۱۰۰ دقیقه پرواز در مریخ را شکسته و توانست در پنجاه و هفتمین پرواز خود در جو این سیاره حرکت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عبور از رکورد ۱۰۰ دقیقه پرواز موفق توسط بالگرد ناسا می‌تواند نقطه عطف جدیدی را در کاوش این سیاره رقم بزند. این بالگرد که ۱۸ کیلوگرم وزن دارد توانسته در پرواز اخیر خود حدود ۲۱۷ متر را طی کند. این بالگرد همراه با مریخ نورد استقامت در دهانه جزرو در فوریه ۲۰۲۱ فرود آمده بود.

مریخ نورد استقامت به دنبال نشانه‌هایی از حیات باستانی در مریخ است. به همین دلیل کاوش‌هایی را در این دهانه که حدود میلیاردها سال پیش مرکز یک دریاچه بزرگ و دلتای رودخانه بوده آغاز کرد. این بالگرد نیز در ابتدا تنها برای اکتشافات هوایی در مریخ طراحی شده بود. اما پس از حضور یک ماه در مریخ توانست ۵ پرواز موفق طبق نظر ناسا انجام دهد. پس از آن ناسا با تمدید ماموریت این بالگرد تاکنون از آن به عنوان پیشاهنگ برای استقامت استفاده کرده و مسیر پیش رو را به مریخ نورد نشان می‌دهد.

این آژانس فضایی اکنون روی بالگردهای بزرگتر و توانمندتری کار می‌کند که در آینده بتوانند اکتشافات مریخی بیشتری را انجام داده و داده‌هایی را از مکان‌های صعب العبور جمع آوری کنند.

در صورت ادامه موفقیت‌های بالگرد نبوغ در مریخ میتوان آینده بالگردهای ناسا را هموار دانست. اکنون ناسا دو بالگرد جدید را همانند نبوغ توسعه داده و قصد دارد از آنها در ماموریت فرودگری و بازگشت نمونه‌های جمع آوری شده توسط استقامت مورد استفاده قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال