آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا ماهنورد رباتیک را برای اکتشافات قمری آماده می‌کند

مهندسان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا آزمایش‌هایی را روی سه ماهنورد رباتیک انجام می‌دهند تا بتوانند از آنها برای اکتشافات قمری استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد از سه ماهنورد کوچک برای کاوش روی سطح ماه استفاده کند. در حال حاضر این ماهنوردها برای پرتاب مورد آزمایش قرار دارند. مهندسان […]

مهندسان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا آزمایش‌هایی را روی سه ماهنورد رباتیک انجام می‌دهند تا بتوانند از آنها برای اکتشافات قمری استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد از سه ماهنورد کوچک برای کاوش روی سطح ماه استفاده کند. در حال حاضر این ماهنوردها برای پرتاب مورد آزمایش قرار دارند. مهندسان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا مونتاژ مانوردهای رباتیک را به پایان رسانده و مجموعه آزمایش‌های آنها را برای انجام سفر دشوار به فضا انجام می‌دهند.

این ماهنوردها از انرژی خورشید استفاده کرده و قرار است پس از فرود به ثبت منطقه راینر گاما حرکت کنند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ماهنوردها طی یک روز قمری معادل ۱۴ روز زمینی باید آزمایش‌هایی را برای کاوش مستقل استفاده از رادارها و نقشه‌برداری روی سطح ماه انجام دهند.

هدف از انجام این ماموریت اطمینان از عملکرد گروهی فضاپیماهای رباتیک به صورت دسته جمعی و بدون نیاز به دستورات سریع از سوی کنترل کننده‌های ماموریت از سوی زمین است. در صورتی که این پروژه با موفقیت به پایان برسد در آینده می‌توان در ماموریت‌ها از ربات‌ها به صورت گروهی برای انجام دادن بررسی‌های علمی به طور همزمان و در حمایت از فضانوردان استفاده کرد.

سوبها کماندور، مدیری پروژه در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در این مورد گفته است: ما قصد داریم این برنامه فناوری‌ها را برای کاوش روی ماه آماده کنیم. در ماه‌های گذشته آزمایش‌های متعددی روی این فناوری انجام شده و اکنون می‌توانیم نشان دهیم که ماهنوردها به عنوان یک گروه از ربات‌های فضایی کوچک با همراهی یکدیگر چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند.

قرار است ماه نوردها و سخت‌افزارهای مربوط به آنها روی یک فرودگر نصب شده و به سمت ماه پرتاب شوند. فضاپیماهای رباتیک وظایف و ثبت داده‌ها را به صورت دسته جمعی انجام خواهند داد. طبق اعلام مدیر این پروژه، تلاش برای آماده سازی نسخه ای از این پروژه برای کاوش روی سطح ماه ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال