قرص جدید شیمی درمانی تومور های سرطانی را هدف قرار می دهد

پژوهشگران نوعی قرص جدید برای شیمی درمانی تولید کردند که در آزمایش های بالینی بسیار موفقیت آمیز ظاهر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران مرکز پژوهشی سرطان در آمریکا برای درمان سرطان از پروتئینی استفاده کردند که پیش از این امکان استفاده از آن برای درمان وجود نداشته است. روش […]

پژوهشگران نوعی قرص جدید برای شیمی درمانی تولید کردند که در آزمایش های بالینی بسیار موفقیت آمیز ظاهر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران مرکز پژوهشی سرطان در آمریکا برای درمان سرطان از پروتئینی استفاده کردند که پیش از این امکان استفاده از آن برای درمان وجود نداشته است. روش شیمی درمانی جدید ابداع شده توسط این دانشمندان بسیار هدفمند بوده و توانسته تومورها را با موفقیت از بین ببرد. در حال حاضر آزمایش قرص جدید روی موش های آزمایشگاهی در حال توسعه است و به گفته این دانشمندان درمان آزمایشی آن روی انسان نیز در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

دکتر لیندا ملکاس، استاد بخش مولکولی و درمان تجربی در این مرکز می گوید: اکثر درمان های هدفمند تنها در یک مسیر انجام میگیرد که در نهایت باعث جهش سرطان شده و مقاومت آن را افزایش می دهد. قرص ضد سرطان توسعه یافته با نام AOH1996 طی دو دهه اخیر در حال ساخت بوده است. این قرص می تواند یک نوع پروتئین در سلول های سرطانی را هدف قرار دهد. این پروتیین وظیفه همانند سازی در DNA و ترمیم تومورها در زمان گسترش را بر عهده دارد. به گفته ملکاس این پروتیین در سلول های سرطانی تغییر می‌یابد. بنابراین دارویی طراحی شد تا شکل این پروتیین در این سلول ها را هدف قرار داده و از بین ببرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال