پژوهش‌های جدید وجود میکروپلاستیک‌ها درون قلب و ایجاد التهابات مغزی توسط آنها را اثبات کرده است

پیش از این مطالعات بسیاری در زمینه میکروپلاستیک‌ها انجام شده بود که همگی آنها ایجاد التهابات مغزی توسط این ریز پلاستیک‌ها را اثبات کرده بودند. بررسی‌های دیگر نشان می‌دهد آنها حتی در قلب نیز وجود دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، میکروپلاستیک‌ها اکنون در سراسر جهان گسترش یافته و با وجود عرض […]

پیش از این مطالعات بسیاری در زمینه میکروپلاستیک‌ها انجام شده بود که همگی آنها ایجاد التهابات مغزی توسط این ریز پلاستیک‌ها را اثبات کرده بودند. بررسی‌های دیگر نشان می‌دهد آنها حتی در قلب نیز وجود دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، میکروپلاستیک‌ها اکنون در سراسر جهان گسترش یافته و با وجود عرض بسیار اندک در همه جا یافت می‌شوند. بنابراین وجود آنها درون اندامی مانند قلب که کاملاً بسته است نیز تعجب برانگیز نخواهد بود.

مطالعات قبلی دانشمندان موسسه علم و فناوری در کره جنوبی با نام DGIST نشان داده بود پلاستیک‌ها نقش مهمی در ایجاد التهابات مغزی در مغز موش‌ها داشته‌اند. اکنون پژوهش‌های محققان دانشگاه پزشکی کپیتال در چین به وجود این میکروپلاستیک‌ها در قلب و جریان خون اشاره می کند. این پژوهش با هدف شناسایی میکروپلاستیک در جریان خون در زمان انجام عمل جراحی اتجام شده است.

تمامی بررسی‌های مربوط به محققان نشان می‌دهد این میکروپلاستیک‌ها به راحتی می‌توانند وارد ارگان‌های بدن انسان شوند. عوامل طبیعی مانند باد، خورشید و باران خواص فیزیکی و شیمیایی میکروپلاستیک‌ها را تغییر داده و طی واکنشی باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شوند. این واکنش‌ها باعث تولید نوع دیگری از میکروپلاستیک به نام میکروپلاستیک ثانویه میشود.

در مطالعات اخیر نیز میکروپلاستیک‌های ثانویه به طور مصنوعی تولید شده به صورت خوراکی به موش‌ها داده شد. گروه دیگری از موش‌ها نیز با میکروپلاستیک‌های طبیعی هوا نخورده تغذیه شدند. در نهایت دانشمندان متوجه شدند میکروپلاستیک‌های هوازده میزان پروتئین‌های التهابی که باعث تخریب عصبی و مرگ سلولی می‌شوند را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند. به طور کلی میکروپلاستیک‌های هوازده نسبت به هوا نخورده سمی‌تر بوده و می‌توانند به راحتی وارد بافت اجزای درونی همانند قلب شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال