کوالکام در پردازنده‌های ویژه خود سیستم ارتباط ماهواره‌ای را توسعه می‌دهد

کوالکام قصد دارد چند نسخه ویژه از پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ توسعه دهد که در آنها سیستم ارتباط ماهواره‌ای وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،برای نخستین بار سیستم ارتباط ماهواره‌ای توسط آیفون ۱۴ و شرکت اپل به کاربران ارائه شد. کوالکام قصد دارد این قابلیت را به پرچمداران اندرویدی نیز […]

کوالکام قصد دارد چند نسخه ویژه از پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ توسعه دهد که در آنها سیستم ارتباط ماهواره‌ای وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا،برای نخستین بار سیستم ارتباط ماهواره‌ای توسط آیفون ۱۴ و شرکت اپل به کاربران ارائه شد. کوالکام قصد دارد این قابلیت را به پرچمداران اندرویدی نیز اضافه کند. یک منبع آگاه در شبکه اجتماعی ویبو به نام دیجیتال چت استیشن اعلام کرد کوالکام در حال توسعه نسخه ویژه‌ای از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که می‌تواند از ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی کند.

به گفته این منبع آگاه نسخه سفارشی کوالکام برای گوشی‌های گلکسی خواهد بود که احتمالاً به صورت انحصاری در گلکسی اس ۲۴ استفاده شده است.

از مدت‌ها پیش تاکنون در خبرهای منتشر شده اعلام شد گوشی گلکسی اس ۲۴ سامسونگ به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مجهز است و این شرکت توانست پرچمدار خود را به این فناوری مجهز کند.

کوالکام اوایل امسال از پردازنده‌های جدیدی به نام Snapdragon satellite رونمایی کرده بود که می‌توانست سیستم پیام رسانی ماهواره‌ها را به گوشی‌های هوشمند اضافه کند. عملکرد این فناوری همانند سیستم استفاده شده در گوشی‌های آیفون بوده است. البته ذکر این نکته مهم است که وجود ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند به معنی وجود اینترنت ماهواره‌ای نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال