تراشه پیشرفته کوالکام می‌تواند رقیبی برای هدست واقعیت ترکیبی اپل باشد

شرکت کوالکام اخیراً از تراشه پیشرفته واقعیت تعمیم‌یافته(XR) خود رونمایی کرده است که می‌تواند با قرارگیری در هدست‌های پیشرفته رقیبی برای اپل ویژن پرو محسوب شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه جدید شرکت کوالکام احتمالاً در هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ و گوگل به کار گرفته خواهد شد. پلتفرم اسنپ دراگون نسل […]

شرکت کوالکام اخیراً از تراشه پیشرفته واقعیت تعمیم‌یافته(XR) خود رونمایی کرده است که می‌تواند با قرارگیری در هدست‌های پیشرفته رقیبی برای اپل ویژن پرو محسوب شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه جدید شرکت کوالکام احتمالاً در هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ و گوگل به کار گرفته خواهد شد. پلتفرم اسنپ دراگون نسل ۲ Snapdragon XR۲+ Gen ۲ مبتنی بر معماری تک تراشه‌ای بوده و می‌تواند محاسبات فضایی ۴.۳K را با سرعت ۹۰ فریم بر ثانیه انجام دهد. طبق گزارشی که ورج در این مورد منتشر کرده است تراشه جدید با قرارگیری در هدست واقعیت ترکیبی جدید متا به نام کوئست ۳ می‌تواند آن را به رقیبی برای دیگر محصولات بازار تبدیل کند. طبق گفته کوالکام نسخه جدید این تراشه می‌تواند جزئیات بصری را نمایش دهد.

تراشه جدید قابلیت‌های جدیدی از واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی را معرفی خواهد کرد که به طور همزمان همراه با افزایش ۱۵ درصدی فرکانس پردازنده گرافیکی و ۲۰ درصدی فرکانس پردازنده هسته‌ای خواهد بود. بدی ترتیب کاربران می‌توانند تجربیات حسی فوق العاده‌ای را لمس کنند.همچنین این تراشه به آخرین استاندارد وای فای یعنی وای فای ۷ نیز مجهز بوده و با توجه به مصرف انرژی اندک می‌تواند عملکرد بهینه‌ای را نشان دهد.

طبق اعلامیه کوالکام دستگاه‌های مجهز به این تراشه با کمک ۱۲ یا تعداد بیشتر دوربین و همزمان با به کارگیری هوش مصنوعی روی دستگاه می‌توانند کاربران را ردیابی کرده و هر حرکت ظریف را در دنیای اطراف ثبت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال