کاهش خطر مرگ با کمک ۴۰۰۰ قدم پیاده‌روی در روز

پژوهش دانشمندان در زمینه فعالیت‌های روزانه و ارتباط آن با خطر کاهش مرگ نشان می‌دهد تنها ۴ هزار قدم پیاده‌روی در روز می‌تواند ریسک مرگ به دلایل مختلف را به طور چشمگیری کاهش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از گاردین، ماچی باناچ استاد دانشگاه لودز در لهستان به […]

پژوهش دانشمندان در زمینه فعالیت‌های روزانه و ارتباط آن با خطر کاهش مرگ نشان می‌دهد تنها ۴ هزار قدم پیاده‌روی در روز می‌تواند ریسک مرگ به دلایل مختلف را به طور چشمگیری کاهش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از گاردین، ماچی باناچ استاد دانشگاه لودز در لهستان به همراه گروه تحقیقاتی خود داده‌های مربوط به ۱۷ مطالعه گذشته را بررسی کرده است. این محققان با بررسی داده‌های قبلی متوجه شدند حداقل ۳۹۶۰ قدم پیاده روی در روز با کاهش ریسک مرگ به دلایل مختلف همراه است. به گفته آنها ۲۳۰۰ قدم پیاده‌روی نیز مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

طبق گفته این پژوهشگران هر هزار قدم افزایش، باعث کاهش ۱۵ درصدی مرگ به دلایل مختلف خواهد بود. در نهایت این پژوهش نشان دهنده این موضوع است که پیاده‌روی بیشتر دارای نتایج بهتر بوده و می‌توان صرف نظر از سن آن را به صورت مشترک بین زنان و مردان تعمیم داد.

طبق اعلام پژوهشگران اثر سلامتی در جوان‌ها نیز با ۷ تا ۱۳ هزار قدم پیاده‌روی در روز بیشتر مشاهده می‌شود. همچنین در سنین بالای ۶۰ سال برای تاثیر سلامتی ۶ تا ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی را لازم می‌دانند. حتی ۲۰ هزار قدم پیاده روی نیز می‌تواند اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی داشته باشد.

باناچ در این زمینه می‌گوید: با وجود داروهای بسیار پیشرفته در زمینه بیماریه های قلبی و عروقی باید همیشه روی تغییر سبک زندگی و ورزش تاکید بیشتری شود. این دو مورد در این تحقیق قهرمان اصلی هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال