مرور تاریخ؛ اولین گوشی لمسی سامسونگ

همزمان با معرفی اولین آیفون در سال 2007 میلادی دیگر شرکت‌ها نیز برای عقب نماندن از قطار تکنولوژی و رقابت با محصول جدید و هیجان‌انگیز اهالی کوپرتینو، تولید گوشی‌هایی با نمایشگر لمسی را آغاز کردند. یکی از محصولاتی که در آن روزها توسط شرکت کره‌ای تبار سامسونگ عرضه شد “Omnia” نام داشت. این گوشی در […]

همزمان با معرفی اولین آیفون در سال 2007 میلادی دیگر شرکت‌ها نیز برای عقب نماندن از قطار تکنولوژی و رقابت با محصول جدید و هیجان‌انگیز اهالی کوپرتینو، تولید گوشی‌هایی با نمایشگر لمسی را آغاز کردند. یکی از محصولاتی که در آن روزها توسط شرکت کره‌ای تبار سامسونگ عرضه شد “Omnia” نام داشت. این گوشی در تیرماه سال 1387 رسماً معرفی شد و 4 ماه بعد Verizon به‌طور انحصاری عرضه آن را عهده‌دار شد. هرچند شرکت Verizon در آن زمان جایگاه کنونی را نداشت اما این گوشی با امکاناتی که داشت و پشتیبانی از اتصال Wi-Fi همه را شگفت‌زده کرد.

گوشی Samsung Omnia مجهز به یک نمایشگر 3.2 اینچی لمسی بود که البته با فشار دست کار می‌کرد و در مقایسه با نمایشگر خازنی استفاده شده در اولین آیفون اپل، هزینه کمتری برای تولیدکننده داشت. صفحه‌نمایش گوشی Omnia سامسونگ دارای رزولوشن 240 در 400 بود که تراکم پیکسلی 146 ppi را ارائه می‌کرد که این میزان در پرچمداران امروزی به 450 تا 540 پیکسل در هر اینچ افزایش یافته است.

پردازنده Marvell PXA312 با فرکانس 624 مگاهرتز به عنوان قلب تپنده گوشی در کنار رم 128 مگابایتی و حافظه داخلی معادل 8 گیگابایت اجزای اصلی گوشی را تشکیل می‌دادند. یک باتری قابل تعویض با ظرفیت 1440 میلی‌آمپرساعت و دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت گوشی از دیگر مشخصات Omnia بود. گفتنی است این محصول سامسونگ از سیستم‌عامل Windows Mobile Professional 6.1 بهره می‌برد.

اپلیکیشن Opera Mobile به‌صورت پیش‌فرض برای استفاده کاربران بر روی گوشی نصب شده بود که در آن زمان یکی از بهترین مرورگرهای موبایلی به حساب می‌آمد. به لطف نمایشگر حساس به فشار (ضربه‌ای) Omnia، یک قلم استایلوس به همراه گوشی عرضه می‌شد که کاربران می‌توانستند آن را به‌وسیله بند مخصوص به قلاب کنار گوشی گره بزنند که تنها به همین منظور در گوشی تعبیه شده بود. علاوه بر نمایشگر لمسی در قسمت پائینی نمایشگر نیز دکمه‌های کنترلی قابل مشاهده بود. لازم به ذکر است که گوشی Omnia قابلیت پشتیبانی از برخی فایل‌های ویدئویی را نیز داشت.

از دیگر ویژگی‌های جالب این گوشی می‌توان به وجود یک نوار ویجت اشاره کرد که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کرد تا فهرستی از ویجت‌های موجود را مشاهده کرده و مطابق با نیاز و علاقه خود هر کدام از آن‌ها را در صفحه اصلی داشته باشند. همچنین امکان استفاده از دو فصحه‌نمایش مختلف نیز برای صاحبان این گوشی وجود داشت که این کار نیز به سادگی امکان‌پذیر بود و کاربر را در اداره بهتر امور روزانه یاری می‌داد.

گفتنی است که پس از گوشی Omnia سامسونگ نسخه‌های دیگری نیز از این گوشی تولید شد که از میان آن‌ها می‌توان به Omnia II اشاره کرد که حدوداً یک سال پس از نسخه اصلی Omnia با بهره‌مندی از یک نمایشگر 3.7 اینچی و البته امولد عرضه شد که رزولوشن 480 در 800 پیکسلی به کاربرانش ارائه می‌کرد.

تصاویر بیشتر این گوشی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال