محققان دانشگاه کالیفرنیا سوخت جدیدی بدون قابلیت سوختن ابداع کردند

پژوهشگران سوخت جدیدی ابداع کرده‌اند که در آن شعله‌های آتش ایجاد نشده و تنها جریان الکتریکی شعله‌ور در آن به وجود می‌آید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از دانشگاه کالیفرنیا ریورساید سوخت منحصر به فردی را ساخته‌اند که برای اشتعال آن باید از جریان الکتریکی استفاده کرد. این سوخت می‌تواند ایمنی […]

پژوهشگران سوخت جدیدی ابداع کرده‌اند که در آن شعله‌های آتش ایجاد نشده و تنها جریان الکتریکی شعله‌ور در آن به وجود می‌آید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از دانشگاه کالیفرنیا ریورساید سوخت منحصر به فردی را ساخته‌اند که برای اشتعال آن باید از جریان الکتریکی استفاده کرد. این سوخت می‌تواند ایمنی بسیار زیادی ایجاد کند. زیرا واکنشی نسبت به شعله‌های آتش نداشته و به همین دلیل در مقابل حوادث آتش سوزی که به طور تصادفی ایجاد می‌شوند مصون خواهد ماند. یو جی وانگ، دانشجوی مقطع دکترا از این دانشگاه و از پژوهشگران این پروژه در مورد سوخت جدید می‌گوید: در حال حاضر سوخت مورد استفاده خیلی ایمن نبوده و امکان تبخیر و اشتعال آن وجود دارد. همچنین در صورت مشتعل شدن توقف آن بسیار دشوار خواهد بود. در هنگام سوختن در واقع مولکول‌های فرار بالای مایع به دلیل مخلوط شدن با اکسیژن و ایجاد شعله آتش می‌گیرند.

دکتر پریئوش بیسواس از پژوهشگران ارشد این تحقیق می‌گوید: در زمانی که یک کبریت درون استخر بنزین قرار بگیرد در واقع بخار گاز آتش می‌گیرد. این بخار قابل استشمام بوده و تشخیص فوری آن وجود دارد. در صورتی که بتوان بخار را کنترل کرد، امکان کنترل سوختن سوخت نیز وجود دارد.

در نوآوری جدید یک مایع یونی قرار گرفته که یک نمک مایع است. محققان در مورد این سوخت جدید گفته‌اند این نمک نقطه ذوب کمتری نسبت به نمک خوراکی داشته و از فشار بخار پایین و همچنین ویژگی ارگانیک بودن برخوردار است. محققان در آزمایشات خود متوجه شدند این نمک ویژه تنها با کمک یک جریان الکتریکی و فندک شعله‌ور خواهد شد. از طرفی با حذف جریان الکتریکی سوختن آن نیز متوقف میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال