محققان نوعی کلاه برای خواندن ذهن انسان طراحی کردند

پژوهشگران موفق به ساخت اولین کلاه ذهن خوان در جهان شدند. این کلاه می توان سیگنال های مغزی را به متن تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه سیدنی نوعی کلاه ذهن خوان ساخته اند که با کمک امواج مغزی می تواند ذهن انسان را بخواند. درون این کلاه حسگرهایی […]

پژوهشگران موفق به ساخت اولین کلاه ذهن خوان در جهان شدند. این کلاه می توان سیگنال های مغزی را به متن تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه سیدنی نوعی کلاه ذهن خوان ساخته اند که با کمک امواج مغزی می تواند ذهن انسان را بخواند. درون این کلاه حسگرهایی وجود دارد که با بررسی فعالیت های مغز در زمان فکر کردن، آنها را به متن تبدیل می کند.

این فناوری توسط پژوهشگران دانشگاه سیدنی توسعه یافته و می تواند در بیماران دارای مشکل تکلم از جمله بیماران سکته مغزی مورد استفاده قرار بگیرد. در ویدیویی که از این فناوری منتشر شده یک فرد را در حال فکر کردن به جمله روی نمایشگر نشان می دهد. سپس مدل هوش مصنوعی قادر است امواج مغزی را رمزگشایی کرده و آن را به متن تبدیل کند که با جمله روی مانیتور تطابق دارد.

به گفته این پژوهشگران نوآوری اخیر آنها می تواند برای کنترل دستگاه هایی از قبیل اندام های بیونیک و ربات ها مورد استفاده قراربگیرد. بدین ترتیب انسان ها می توانند تنها با فکر کردن این ابزارها را کنترل کنند. پروفسور سی تی لین، از پژوهشگران ارشد این مطالعه در این مورد می گوید: این فناوری تلاشی برای تبدیل امواج مغزی به زبان است که نشان دهنده پیشرفت در این زمینه نیز محسوب میشود. در این فناوری برای نخستین بار از روش های رمزگذاری گسسته برای تبدیل امواج مغزی به متن استفاده شده است. همچنین یک روش نوآورانه برای رمزگشایی عصبی را به کار می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال