محققان با آنتی بادی جدید موفق به خنثی کردن تاثیرات مواد مخدر در اوردوز شدند

محققان برای درمان اوردوز با مواد مخدر یک آنتی بادی جدید تولید کردند که می‌تواند با هدف قرار دادن فنتانیل و مشقات وابسته به آن مشکلات را برطرف کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کالیفرنیایی در موسسه اسکریپس توانستند برای رفع مشکل اوردوز یک آنتی بادی انسانی جدید توسعه دهند. این […]

محققان برای درمان اوردوز با مواد مخدر یک آنتی بادی جدید تولید کردند که می‌تواند با هدف قرار دادن فنتانیل و مشقات وابسته به آن مشکلات را برطرف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان کالیفرنیایی در موسسه اسکریپس توانستند برای رفع مشکل اوردوز یک آنتی بادی انسانی جدید توسعه دهند. این ماده جدید می‌تواند با چسبیدن به فنتانیل و انواع مختلف مشتقات آن از ایجاد مرگ با اوردوز جلوگیری کند. کیم جاندا، رهبر پروژه می‌گوید تولید این آنتی بادی به عنوان یک سلاح تازه در آینده می‌تواند بحران‌های مربوط به مواد مخدر را کاهش دهد.

به گفته محققان درمان اوردوز با مواد مخدری مانند کار فنتانیل بسیار دشوار است . زیرا این ماده با چسبیدن به گیرنده‌های Mu opioid در مغز کار درمان را دشوار می‌کند. در حال حاضر نیز برای درمان اوردوز از یک ماده به نام نانوکسان استفاده می‌شود که اثر این ماده مخدر را از طریق اتصال به گیرنده‌های مغزی کاهش دهد. البته این ماده نیز با محدودیت‌های مواجه است. مثال مدت اثرگذاری آن بسیار کوتاه بوده و در برخی موارد نمی‌تواند روی مشتقات کار فنتانیل موثر باشد. آنتی بادی جدید محققان از نوع تک متغیره تک زنجیره‌ای است که دارای یک ساختار مصنوعی و کوچک می‌باشد. از خصوصیات اصلی این ماده اتصال به آنتی ژن در آنتی بادی lgG بوده بدین ترتیب می‌تواند اثر کار فنتونیل را کاهش دهد.

آزمایش‌های انجام گرفته با این ماده روی موش‌ها نشان داد آنتی بادی جدید می‌تواند تنها پس از ۱۵ دقیقه تزریق مشکلات ایجاد شده در اثر اوردوز مانند افت تنفسی را معکوس کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال