محققان امیدوارند از نور و صدا در فرکانس‌های مشخص برای درمان آلزایمر استفاده کنند

تحقیات اخیر محققان نشان می‌دهد امکان درمان بیماری آلزایمر از طریق نور و صدا در فرکانس‌های مشخصی وجود خواهد داشت. شرکت فناوری عصبی کاگنیتو تراپیوتیکس که زیر مجموعه دانشگاه ام آی تی محسوب می‌شود، توانست در آزمایش‌های بالینی فاز ۳ درمان برتر را برای بیماری آلزایمر به کار گیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

تحقیات اخیر محققان نشان می‌دهد امکان درمان بیماری آلزایمر از طریق نور و صدا در فرکانس‌های مشخصی وجود خواهد داشت. شرکت فناوری عصبی کاگنیتو تراپیوتیکس که زیر مجموعه دانشگاه ام آی تی محسوب می‌شود، توانست در آزمایش‌های بالینی فاز ۳ درمان برتر را برای بیماری آلزایمر به کار گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان و پژوهشگران این شرکت برای درمان بیماری آلزایمر نوعی هدست با قابلیت تحریک همزمان نور و صدا با فرکانس ۴۰ هرتز طراحی کردند که توانسته تاییدیه های مربوط به سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دریافت کند. آزمایش‌های اولیه حیوانی و بالینی نشان دهنده نتایج امیدوار کننده این فناوری هستند. در این فناوری امکان اصلاح فعالیت‌های امواج مغزی غیر عادی گاما که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر ایجاد می‌شود، وجود دارد.

البته تلاش‌های اخیر با تکرار یافته‌های این پژوهشگران همراه با تناقض بوده و مکانیزم اصلی عملکرد این روش را زیر سوال برده است. در این روش از میکروسکوپ برای بررسی مغز موش‌ها در زمان تحریک و مقایسه آن با گروه‌های کنترل شده موش‌ها استفاده شد.

این پژوهشگران در مطالعات اولیه انجام شده متوجه شدند تحریک‌های شنوایی و بینوایی با فرکانس ۴۰ هرتز باعث کاهش تجمع پلاک‌های آمیلوئید بتا در مغز خواهد شد. همچنین فعالیت سلول‌های میکروگولیای مغز را نیز تغییر می‌دهد. این سلول‌ها اولین سیستم دفاعی سیستم عصبی مرکزی محسوب می‌شوند. به آنها با پروتئین‌های آمیلوئید بتا باعث ایجاد یک آبشار التهابی قوی و پاک کردن ضایعات و بافت‌های عصبی اصلاح شده خواهد شد.

در زمان بروز بیماری آلزایمر به طور اجتناب ناپذیر التهابی در مغز ایجاد می‌شود. از طرفی ایجاد یک فعالیت الکتریکی در مغز به عنوان یک روش درمانی توانسته است اطلاعات جدیدی را در مورد چگونگی روند این بیماری آشکار کند. در مورد این روش هنوز پرسش‌های بی پاسخی باقی مانده است از جمله اینکه اثرات بلند مدت این روش چیست و آیا می‌توان آن را برای مدت طولانی حفظ کرد یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال