عینک جدید محققان با الهام از خفاش‌ها بینایی را به افراد نابینا برمی‌گرداند

محققان عینک‌های هوشمند جدیدی را توسعه دادند که در آن با الهام از نحوه استفاده خفاش از مکانیابی پژواک به افراد نابینا کمک می‌کند تا بتوانند ببینند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عینک هوشمند جدید دانشمندان که دستگاه صوتی فویدت نام گرفته است از طریق قابلیت پژواک یابی به افراد نابینا و […]

محققان عینک‌های هوشمند جدیدی را توسعه دادند که در آن با الهام از نحوه استفاده خفاش از مکانیابی پژواک به افراد نابینا کمک می‌کند تا بتوانند ببینند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عینک هوشمند جدید دانشمندان که دستگاه صوتی فویدت نام گرفته است از طریق قابلیت پژواک یابی به افراد نابینا و کم بینا برای حرکت در محیط اطراف کمک می‌کند. محققان در ساخت این عینک از خفاش‌ها الهام گرفتند که امکان تبدیل اطلاعات بصری به اصوات منحصر به فرد وجود دارد. با استفاده از این فناوری افراد نابینا و کم بینا به راحتی می‌تواند امکان حرکت در محیط اطراف خود را داشته باشند.

طراحی به کار گرفته شده شامل طراحی تکنولوژیکی است که به افراد ناتوان کمک می‌کند به انجام فعالیت‌های روزمره زندگی و شرکت در فعالیت‌ها و تعاملات اجتماعی بپردازند. محققان دانشگاه فناوری سیدنی مدل جدیدی از عینک‌های هوشمند موسوم به لمس آکوستیک را توسعه دادند که می‌تواند با هدف دیدن افراد کم بینا اطلاعات بصری را به نمادهای صوتی ویژه تبدیل کند.

چین تنگ لین، یکی از نویسندگان این مقاله در مورد آن گفته است: در حال حاضر عینک‌های هوشمند تنها اطلاعات حسی و بینایی رایانه‌ای محیط اطراف کاربر را به یک گفتار ترکیبی رایانه‌ای تبدیل می‌کنند. در حالی که فناوری لمس آکوستیک اشیا را به صوت تبدیل کرده و در صورت قرارگیری در میدان دید دستگاه نمایش‌های صوتی منحصر به فردی برای کاربر ایجاد خواهد شد. برای مثال صدای خش خش برگ‌ها نشان دهنده گیاه و یا صدای وزوز نشان دهنده یک تلفن همراه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال