روش جدید محققان کشف سیگنال های بیگانگان را آسان تر می کند

در حال حاضر زمین مملو از نویزهای رادیویی گسترده است. همین موضوع جستجو برای حیات بیگانه را دشوار می کند. از این رو دانشمندان تکنیک جدیدی را به کار گرفته اند که می تواند به راحتی سیگنال های بیگانگان را از نویزهای زمینی تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تکنیک جدید […]

در حال حاضر زمین مملو از نویزهای رادیویی گسترده است. همین موضوع جستجو برای حیات بیگانه را دشوار می کند. از این رو دانشمندان تکنیک جدیدی را به کار گرفته اند که می تواند به راحتی سیگنال های بیگانگان را از نویزهای زمینی تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تکنیک جدید محققان به آنها کمک می کند تا سیگنال دریافتی را بهتر تشخیص دهند. به این ترتیب آنها می توانند بفهمند آیا این سیگنال از فضای میان ستاره ای عبور کرده یا خیر. از این رو جستجوی حیات بیگانه آسانتر خواهد شد.

ارسال امواج رادیویی توسط بیگانگان با فاصله بیش از ۱۰۰ هزار سال نوری و عبور از فضای میان ستاره ای به دلیل برخورد با پلاسمای یونیزه شده شکل پراکنده به خود میگیرد. این ویژگی تنها به فضای میان ستاره ای تعلق داشته و پیش از این در پدیده هایی مانند تو اخترها نیز دیده شده بود. این پراکندگی به شکل سوسو زدن یا همان چشمک زدن شناسایی شده و باعث تداخل امواج رادیویی میشوند‌.

برلیان بریزیکی، اخترفیزیکدان حاضر در پروژه SETI تکنیک جدیدی را با استفاده از نوعی برنامه ساخته است که با کمک همین چشمک زدن می تواند سیگنال های فضای میان ستاره ای را تشخیص دهد. این اولین بار است که چنین برنامه ای ساخته شده و امکان شناسایی آنها با یک سیگنال وجود دارد. پروژه SETI از دهه ها پیش برای جستجوی هوش فرازمینی و کشف امواج رادیویی از بیگانگان در آسمان جستجو می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال