محققان قصد دارند برای کاهش وزن دائمی از سلول‌های چربی کمک بگیرند

یکی از اهداف دانشمندان برای درمان چاقی و کاهش وزن آشکارسازی رمز و راز فعالیت‌های بافت چربی و تبدیل آن از سفید به قهوه‌ای است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان معتقدند اشکارسازی رمز و راز فعالیت‌های مولکولی چربی کمی دشوار بوده اما آنها توانستند یک گام دیگر برای نزدیک‌تر شدن به […]

یکی از اهداف دانشمندان برای درمان چاقی و کاهش وزن آشکارسازی رمز و راز فعالیت‌های بافت چربی و تبدیل آن از سفید به قهوه‌ای است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان معتقدند اشکارسازی رمز و راز فعالیت‌های مولکولی چربی کمی دشوار بوده اما آنها توانستند یک گام دیگر برای نزدیک‌تر شدن به هدف بردارند. آنها آنزیم هیستون دستیلاز ۱۱ (HDAC11) را با قابلیت کنترل بافت چربی مهار کرده‌اند. با این دستاورد سلول‌های چربی سفید به دلیل انرژی مجبور به حرکت شده و این حرکت فعالیت پروتئین جدا کننده (UCP1) را افزایش می‌دهد.

محققان در این رابطه گفته‌اند: نوع سومی از چربی با نام بژ در بدن وجود دارد که در زمان مصرف چربی سفید و تبدیل آن به چربی قهوه‌ای ایجاد می‌شود. به همین دلیل با مهار آنزیم گفته شده و تحریک تشکیل چربی سفید میتوان بافت آن را به روش دلخواه تغییر داد.

پیش از این محققان دریافته بودند که امکان هدف قرار دادن انرژی سلول‌های چربی برای افراد چاق بسیار دشوار است اما اکنون با مهار این آنزیم و افزایش فعالیت بافت چربی قهوه‌ای خود به خود بافت چربی سفید نیز متاثر خواهد شد.

بافت چربی سفید یا همان چربی ذخیره شده در بدن انرژی را به صورت تری گلیسیرید ذخیره می‌کند. از طرفی چربی قهوه‌ای و میتوکندری‌های موجود با کمک UCP1 باعث تبدیل انرژی شیمیایی به گرما خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال