محققان می‌گویند مواد مغذی موجود در حشرات متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد

محققان می‌گویند حشرات به دلیل داشتن مواد مغذی می‌توانند به عنوان یک وعده غذایی باعث بهبود متابولیسم بدن پستانداران شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد حشرات به دلیل داشتن مواد مغذی قادر به ایجاد یک پاسخ ایمنی در روده هستند. محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در مطالعه […]

محققان می‌گویند حشرات به دلیل داشتن مواد مغذی می‌توانند به عنوان یک وعده غذایی باعث بهبود متابولیسم بدن پستانداران شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد حشرات به دلیل داشتن مواد مغذی قادر به ایجاد یک پاسخ ایمنی در روده هستند. محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در مطالعه خود طی آزمایش‌هایی مواد غذایی شامل کیتین را به موش‌ها خوراندند. آنها متوجه شدند در این آزمایش شکم موش‌ها در اثر مصرف کیتین متورم و یک پاسخ ایمنی نیز ایجاد شده است. کیتین به عنوان یک نوع پلی ساکارید در قسمت بیرونی اسکلت حشرات و پوسته سخت پوستان و یا قارچ‌ها قرار دارد.

در اثر پاسخ ایمنی ایجاد شده در روده نوعی آنزیم منحصر به فرد به نام AMCase ایجاد شد که وظیفه آن هضم کیتین و تنظیم سلول‌های هضم کننده بافت‌های چربی بوده است. در حال حاضر پستانداران دارای آنزیم‌های قوی برای تجزیه پلی ساکاریدهای حجیم نیستند. به نظر می‌رسد کیتین می‌تواند یک استثنا در این مورد ایجاد کند.

در آزمایش دیگر کیتین به همراه رژیم غذایی پرچرب به موش‌ها داده شد و طی مقایسه آن با رژیم غذایی پرچرب بدون کیتین مشخص شد خوردن این ماده همراه با ایجاد یک میکروبیوم سالم در بخش پایینی دستگاه گوارش خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال