محققان از پر مرغ برای تولید انرژی پاک استفاده کردند

محققان موسسه فناوری زوریخ با همکاری دانشگاه صنعتی سنگاپور در روشی جدید از پر مرغ برای تولید انرژی پاک استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعه اخیر خود در روشی مقرون به صرفه از پرهای مرغ برای تولید انرژی پاک استفاده کردند. الیاف ریزی به نام فیبریل‌های آمیلویئید از […]

محققان موسسه فناوری زوریخ با همکاری دانشگاه صنعتی سنگاپور در روشی جدید از پر مرغ برای تولید انرژی پاک استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در مطالعه اخیر خود در روشی مقرون به صرفه از پرهای مرغ برای تولید انرژی پاک استفاده کردند. الیاف ریزی به نام فیبریل‌های آمیلویئید از پروتئین کراتین موجود در پر مرغ استخراج شد  که می‌تواند انرژی سلول سوختی را تامین کند.

در حال حاضر سالانه ۴۰ میلیون تن پر مرغ تولید می‌شود که همگی آنها به عنوان ضایعات سوزانده می‌شوند. همچنین در اثر سوزاندن پر مرغ حجم زیادی دی اکسید کربن و گازهای خطرناک از قبیل دی اکسید گوگرد نیز در هوا منتشر می‌شود. به همین دلیل محققان تلاش کردند تا از پر مرغ برای تولید نیروی هیدروژنی بهره برده و مشکلات مربوط به سوزاندن آن را نیز کاهش دهند.

رافائل مرزنگا پروفسور مواد غذایی از دانشگاه زوریخ در این مورد می‌گوید: تحقیقات در زمینه استفاده از ضایعات مختلف مواد غذایی به روش‌های مختلف برای تولید انرژی تجدید پذیر از سال‌ها پیش تاکنون ادامه داشته است. در حال حاضر پیشرفت اخیر می‌تواند نشان دهنده این موضوع باشد که ما ماده‌ای را تولید و مصرف می‌کنیم که هنگام سوزاندن اکسید کربن و گازهای سمی آزاد خواهد کرد. اما با روش جدید علاوه بر جلوگیری از انتشار دی اکسید کربن مواد دیگری را جایگزین مواد سمی خواهیم کرد.

هیدروژن یکی از عناصر فراوان جهان است که در روی زمین وجود ندارد و باید آن را تولید کرد. تولید هیدروژن نیز الکترولیز است که در آن با استفاده از یک فرایند شیمیایی با هدف هدایت واکنش شیمیایی از جریان الکتریکی استفاده می‌شود. این محققان در تلاش‌های آینده خود قصد دارند با بررسی پایداری و دوام غشای کراتینه پرهای مرغ اصلاحاتی روی ان‌ها انجام دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال