محققان برای ساخت دستگاه یخ زدای سطوح از نانوسیم‌های خورشیدی استفاده کردند

یخ زدگی هواپیماها، اتومبیل ها و حتی خطوط برق می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. محققان چینی برای ساخت دستگاه جدید از نانو سیم‌های مسی استفاده کردند که می‌تواند با اثرگذاری ۱۰۰ درصدی به طور غیر فعال سطوح را یخ زدایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون سیستم‌های یخ […]

یخ زدگی هواپیماها، اتومبیل ها و حتی خطوط برق می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. محققان چینی برای ساخت دستگاه جدید از نانو سیم‌های مسی استفاده کردند که می‌تواند با اثرگذاری ۱۰۰ درصدی به طور غیر فعال سطوح را یخ زدایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون سیستم‌های یخ زدای بسیاری با فناوری‌های مختلف تولید شده‌اند. برخی از آنها دارای پوشش‌های شیمیایی هستند برخی دیگر نیز از ساختارهای نانومقیاس بهره برده‌اند. همچنین در برخی از آنها از الکتریسیته با هدف گرم کردن سطح تزریق گرافن یا نانو لوله‌های کربنی استفاده شده است.

در مطالعه جدید تیم دالیان از دانشگاه صنعتی چین از نانو سیم‌های مسی استفاده کرده‌اند که در آن می‌توان سطوح را بدون نیاز به منبع انرژی گرم کرد. در واقع انرژی آنها از خورشید تامین شده و می‌توانند گرما را از خورشید جذب و در سطح توزیع کنند.

ساخت این ایده با آزمایش‌های مختلف و انتخاب کارآمدترین طرح انجام شده است. در این روش نانوسیم‌های عمودی در فاصله‌های دو یا سه میکرومتری میتوانند تا ۹۵ درصد نور خورشید را به خود جذب کنند. از طرفی مس دارای رسانای حرارتی بالایی بوده و این ویژگی به آن امکان می‌دهد تا انرژی جذب شده را روی سطح پخش کند. در نهایت یک سطح آبگریز با قابلیت کارایی بسیار بالا و یخ زدایی حدود ۱۰۰ درصد ایجاد خواهد شد.

محققان معتقدند تکنیک به کار گرفته شده بسیار امیدوار کننده ظاهر شده است. البته تولید انبوه آن می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد که می‌توان با غلبه بر آن تولید مجموعه‌های نانوسیم آسان ساخت را امکان‌پذیر کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال