دانشمندان یک نیروی مرموز را مانع رشد جهان می‌دانند

فیزیکدانان معتقدند یک نیروی مرموز در جهان وجود دارد که مانع از انبساط جهان شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کهکشان‌های کیهان از طریق نیروهای مختلف به صورت توده و رشته به اطراف کشیده می‌شوند این شبکه درخشان شامل میلیاردها کهکشان با کمک گرانش از چیزی به شکل مه و ذرات […]

فیزیکدانان معتقدند یک نیروی مرموز در جهان وجود دارد که مانع از انبساط جهان شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کهکشان‌های کیهان از طریق نیروهای مختلف به صورت توده و رشته به اطراف کشیده می‌شوند این شبکه درخشان شامل میلیاردها کهکشان با کمک گرانش از چیزی به شکل مه و ذرات سفید داغ بیرون آمده و در کنار یکدیگر جمع شدند. در حال حاضر فیزیکدانان دانشگاه میشیگان قصد دارند به مهم‌ترین مسئله علم در این فرایند یا همان انبساط جهان بپردازند.

این دانشمندان عقیده دارند در حال حاضر فضای خالی بیشتری نسبت به گذشته ایجاد شده و نیروی جدیدی شکاف‌های بین کهکشان‌ها را نسبت به گذشته افزایش داده است. یکی از نویسندگان این پژوهش به نام انگوین در این مورد می‌گوید: در صورتی که گرانش همانند یک تقویت کننده، آشفتگی‌های ماده را افزایش دهد و آن را به ساختاری در مقیاس بزرگ تبدیل کند انرژی تاریک می‌تواند با عملکردی همانند یک نیروی تضعیف کننده آشفتگی‌ها را کاهش داده و رشد ساختار را نیز کند کند. به گفته این دانشمند ماهیت گرانش و انرژی تاریک از طریق بررسی چگونگی خوشه‌بندی و رشد ساختار کیهان قابل درک خواهد بود.

سرعت ثابت انبساط جهان به نام ثابت هابل هنوز به طور دقیق روشن و مشخص نشده است. در صورت محاسبه نحوه عقب نشینی انواع خاصی از ستارگان در حال انفجار می‌توان آن را حدود ۷۴ کیلومتر در ثانیه به ازای هر مگ پارسک دانست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال