دانشمندان موفق به کشف یک دی‌ان‌ای بسیار قدیمی شدند

دانشمندان اخیراً در فسیل ماقبل تاریخ یک لاک‌پشت رد پای دی‌ان‌ای را کشف کردند. این فسیل مربوط به یک لاک پشت دریایی ۶ میلیون ساله بوده که در سواحل کارائیب کشف شده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آثار دی‌ان‌ای باستانی درون فسیل مربوط به یک لاک پشت دریایی کشف شده که […]

دانشمندان اخیراً در فسیل ماقبل تاریخ یک لاک‌پشت رد پای دی‌ان‌ای را کشف کردند. این فسیل مربوط به یک لاک پشت دریایی ۶ میلیون ساله بوده که در سواحل کارائیب کشف شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آثار دی‌ان‌ای باستانی درون فسیل مربوط به یک لاک پشت دریایی کشف شده که قدمت آن حدود ۶ میلیون سال است. دانشمندان ضمن تجزیه و تحلیل دقیق بقایای این فسیل دی‌ان‌ای باستانی را در آن کشف کردند. تیمی از دیرینه شناسان به رهبری ادوین کادنا ار دانشگاه کلمبیا در این پژوهش حضور داشته‌اند. محققان پس از بررسی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند نمونه مورد نظر به اواخر دوران میوسن تعلق داشته و یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های فسیلی لاک‌پشتی کشف شده محسوب می‌شود.

این فسیل قسمتی از پوسته لاک پشت دریایی است که حدود ۳۰ سانتی‌متر طول دارد. در این بررسی مشخص شد سلول‌های استخوانی خاص به نام استئوسیت‌ها درون این فسیل به صورت دست نخورده باقی مانده است. این سلول‌ها شباهت زیادی به هسته‌های سلولی دارند و به دانشمندان کمک کردند تا از طریق آزمایش‌های مخصوص بتوانند آثار بالقوه مواد ژنتیکی را در آنها شناسایی کنند.

پژوهشگران در کمال تعجب متوجه شدند دی ان‌ای به طور شگفت انگیزی درون این فسیل حفظ شده است. این در حالی است دی‌ان‌ای در حالت عادی مستعد نابودی بوده و امکان حفظ کردن آن وجود ندارد. دکتر کادنا در این مورد می‌گوید: با وجود کشف فسیل مهره داران بسیار روی این سیاره این سومین دی‌ان‌ای باستانی محسوب می‌شود که پس از دو فسیل دایناسور کشف شده، شناسایی شده است. در حال حاضر لاک پشت‌های دریایی دارای هفت گونه متفاوت هستند و فسیل کشف شده به قدیمی‌ترین نمونه آنها تعلق دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال