دانشمندان ساختار تار مانند پلاسما در تاج خورشیدی میانه را مشاهده کردند

دانشمندان برای نخستین بار با تکنیک جدیدی موفق به مشاهده ساختار پلاسما در تاج خورشیدی میانه شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مشاهده ساختار پلاسما در تاج میانه می تواند به دانشمندان در درک ایجاد طوفان های خورشیدی کمک کند. همچنین با کمک این تکنیک در آینده می توان آگاهی های جدیدی […]

دانشمندان برای نخستین بار با تکنیک جدیدی موفق به مشاهده ساختار پلاسما در تاج خورشیدی میانه شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مشاهده ساختار پلاسما در تاج میانه می تواند به دانشمندان در درک ایجاد طوفان های خورشیدی کمک کند. همچنین با کمک این تکنیک در آینده می توان آگاهی های جدیدی را در مورد ساز و کار تاج خورشیدی بدست آورد.

محققان موسسه ساوت وست با همکاری ناسا و موسسه ماکس پلانک پژوهشی را در این زمینه انجام دادند. دانشمندان برای رصد تاج خورشیدی میانه از ابزار جدیدی به نام تصویر بردار فرابنفش خورشیدی استفاده کردند. پیش از این برای بررسی طوفان های خورشیدی از فضاپیمای رصدخانه خورشیدی و هورسپهر ناسا و آژانس فضایی اروپا و ابزار تاج نگار طیف سنجی و زاویه بزرگ استفاده میشد.

به گفته محققان ساختارهای پلاسما در تاج خورشیدی میانه شبیه به تار و دراز هستند. این داده ها با استفاده از ابزار جدید و همچنین چالش های استفاده آن بدست آمد. به عقیده دانشمندان طوفان های خورشیدی با کمک ارتباط با این ساختار و در قالب ذرات، انرژی مغناطیسی ذخیره شده خود را آزاد می کنند.

دکتر دن سیتون، دانشمند ارشد موسسه ساوت وست می گوید: برای نخستین بار رصدهای باکیفیت از خورشید و هورسپهر به عنوان سیستم جداگانه، مشاهدات یکپارچه ای را بوجود آورد. به گفته وی در آینده این روش رصدی جدید به دانشمندان کمک می کند تا درک و فهم عمیق تری نسبت به این موضوع داشته و اکتشافات هیجان انگیز را نیز انجام دهند.

تاج خورشیدی میانه که تاکنون هرگز به آن توجه نشده بود در عمق یک میلیون کیلومتری خورشید قرار دارد. دانشمندان پیش از این امکان رصد در فواصل کمتر از ۲ میلیون کیلومتر را نداشتند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال