دانشمندان می گویند سن ماه بیشتر از تصور ماست

هنوز برخی از مواد بدست آمده از سطح ماه می توانند اطلاعات مهمی را در مورد این قمر بازگو کنند. این مواد برای آینده حفظ شده اند تا بتوان با استفاده از ابزارهای پیشرفته آنها را مورد مطالعه قرار داد. داده های کنونی در مطالعه این مواد نشان می دهد سن ماه میلیون ها سال […]

هنوز برخی از مواد بدست آمده از سطح ماه می توانند اطلاعات مهمی را در مورد این قمر بازگو کنند. این مواد برای آینده حفظ شده اند تا بتوان با استفاده از ابزارهای پیشرفته آنها را مورد مطالعه قرار داد. داده های کنونی در مطالعه این مواد نشان می دهد سن ماه میلیون ها سال بیشتر از چیزی است که پیش از این تخمین زده شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شواهد اتمی موجود در کریستال های ریزکن نشان می دهند عمر ماه به ۴.۴۶ میلیارد سال می رسد. این کریستال یکی از کانی های مربوط به دوران تشکیل ماه است. این عدد نسبت به تخمین های قبلی در مورد سن ماه حدود ۴۰ میلیون سال بیشتر است. همچنین رقم گفته شده نزدیک به سن تولد منظومه شمسی در ۴.۵۷ میلیارد سال قبل است.

دانشمندان از طریق تعیین سن دقیق ماه می توانند به توالی رویدادهای مربوط به روزهای ابتدایی تشکیل منظومه شمسی دست پیدا کنند. جنیکا گریر، از اخترشیمی دانان دانشگاه گلاسکو و از نویسندگان این مقاله در این مورد می گوید: زمان بندی در این مطالعه در الویت است. منظومه شمسی از مدت ها قبل حضور داشته و بسیاری از فرآیندهای مهم و پویای درون آن در چند میلیون سال اول رخ داده است. به گفته دانشمندان مواد درون ماه دارای دو لایه پوسته و گوشته هستند که از یکدیگر جدا شده اند ‌و کانی های جدیدی نیز درون آنها به وسیله سنگ های مذاب ایجاد شده اند که زیرکن یکی از آنهاست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال