دانشمندان می‌گویند فقط ۶ سال برای تغییر مسیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه فرصت داریم

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰ فرصت باقی است تا با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از آستانه ایمن گرمایش زمین عبور کنیم. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ضمن هشدار در مورد رد شدن از آستانه ایمن گرمایش زمین اعلام کردند تا سال 2030 میزان انتشار کربن بسیار بیشتر از […]

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰ فرصت باقی است تا با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از آستانه ایمن گرمایش زمین عبور کنیم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ضمن هشدار در مورد رد شدن از آستانه ایمن گرمایش زمین اعلام کردند تا سال 2030 میزان انتشار کربن بسیار بیشتر از محدودیت‌های تعیین شده خواهد بود و این امر باعث بدتر شدن تغییرات آب و هوایی میشود. به همین دلیل دانشمندان می‌گویند برای تغییر مسیر و کاهش این گازها تنها ۶ سال فرصت خواهیم داشت.

طبق تحقیقات جدید میزان دی اکسید کربن قابل تولید با وجود قرارگیری در محدوده بودجه باقیمانده کربن در ژانویه سال آینده بیش از ۲۷۶ گیگاتن خواهد بود. این میزان دی اکسید کربن می‌تواند باعث افزایش یک و نیم درجه گرمایش زمین بالاتر از میزان دوره پیش صنعتی شود.

به گفته دانشمندان در حال حاضر فعالیت‌های انسانی باعث انتشار سالانه حدود ۴۰ گیگا تن دی اکسید کربن می‌شود. در صورتی که مقدار آلاینده‌ها فوراً کاهش نیابد بودجه کربن باقیمانده برای حفظ این دما طی ۶ سال آینده کافی نخواهد بود. این محققان اعلام کردند بودجه کربن باقیمانده در حال حاضر ۱۳۲۳ گیگاتن برای انتشار است.

طبق توافقنامه پاریس در سال ۲۰۱۵ در صورتی که گرمایش زمین به یک و نیم درجه سانتیگراد محدود شود می‌توان از وقوع تاثیرات آب و هوایی خطرناک جلوگیری کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال