کلاس‌های کوچک به بهبود نمرات و انعطاف دانش آموزان کمکی نمی‌کند

تحقیقات انجام گرفته نشان می‌دهد افزایش نمرات , انعطاف پذیری دانش آموزان خانواده‌های کم درآمد در اثر کوچک کردن کلاس درس عملی نبوده و تاثیری روی دانش آموزان نخواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام محققان کوچک کردن کلاس نه تنها به افزایش نمرات دانش‌آموزان کمکی نمی‌کند بلکه کاهش تعداد […]

تحقیقات انجام گرفته نشان می‌دهد افزایش نمرات , انعطاف پذیری دانش آموزان خانواده‌های کم درآمد در اثر کوچک کردن کلاس درس عملی نبوده و تاثیری روی دانش آموزان نخواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام محققان کوچک کردن کلاس نه تنها به افزایش نمرات دانش‌آموزان کمکی نمی‌کند بلکه کاهش تعداد شاگردان از عملکرد مناسب آنها نیز جلوگیری خواهد کرد.

طبق نتایج به دست آمده افزایش یا کاهش تعداد معلمان نیز به بهبود عملکرد درسی در دانش‌آموزان کم برخوردار منجر نخواهد شد این مطالعات می‌گویند معلمان باید از نظم پیروی کرده و برای بهبود یادگیری دانش آموزان از جدیت و خبرگی خود استفاده کنند.

در این پژوهش داده‌های مربوط به بیش از ۲۷۰۰ دانش آموز دبیرستانی در ژاپن و چین از خانواده‌های کم درآمد مورد بررسی قرار گرفت. به گفته پژوهشگران سیاستگذاران حوزه آموزشی باید سرمایه‌گذاری‌های خود را روی معلمان با کیفیت انجام دهند و کم کردن تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس به نوعی هدر دادن منابع مالی محسوب خواهد شد.

از طرفی معلمان با کیفیت با کمک روش‌های آموزشی مناسب می‌توانند نظم کلاس را برقرار کرده و باعث افزایش انعطاف درسی در این نوع از دانش آموزان شوند. طبق این تحقیقات کاهش دانش آموزان در کلاس باعث افزایش انعطاف پذیری نخواهد شد و ممکن است معایبی را نیز به دنبال داشته باشد.

در این پژوهش کیفیت تحصیلی دانش آموزان رشته‌های علمی در ژاپن و منطقه ماکائو چین مورد بررسی قرار گرفت. این دانش آموزان به خانواده‌های کم درآمد تعلق داشته و در کلاس‌هایی بین ۱۵ تا ۵۰ نفره حضور داشتند. محققان با قرار دادن آنها در سه دسته با انعطاف پذیری متغیر عواملی مانند کلاس درس، منابع مدرسه، فرهنگ و قرار گرفتن آنها در دسته‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه نشان می‌دهد معلمان باید راهنمایی‌های لازم را به دانش آموزان برای رعایت از قواعد کلاس و حفظ نظم انجام دهند و همچنین دروس باید متناسب با نیازهای دانش‌آموزان آماده و عرضه شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال