موفقیت در سفرهای طولانی فضایی با کمک کنترل عصب های مغز

پژوهش جدید دانشمندان نشان می دهد با کنترل مغز می توان دمای بدن را کاهش داد. آنها این مطالعه را روی میمون های مکاک دم دراز با موفقیت آزمایش کردند. آنها قصد داشتند با این روش میمون ها را در حالت خواب زمستانی قرار دهند. این روش می تواند برای انسان ها در سفرهای فضایی […]

پژوهش جدید دانشمندان نشان می دهد با کنترل مغز می توان دمای بدن را کاهش داد. آنها این مطالعه را روی میمون های مکاک دم دراز با موفقیت آزمایش کردند. آنها قصد داشتند با این روش میمون ها را در حالت خواب زمستانی قرار دهند. این روش می تواند برای انسان ها در سفرهای فضایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققانی از موسسه شنژن چین راهکار جدیدی را برای ایجاد حالت هیپنوتیزمی در میمون ها بکار بردند که در آن دمای بدن پایین آمده و مصرف انرژی نیز کاهش می یابد.

در این روش بخشی از هیپوتالاموس با نام بخش پری آپیتیک به عنوان ناحیه کنترل و تنظیم دما مورد بررسی قرار گرفت. آزمایش انجام گرفته نیز با کمک اسکن مغزی و داروی ساخته شده انجام شد.

ابتدا ویروس های واکنش دهنده گیرنده ها عصب های POA را آلوده کردند. سپس داروی Clozapine N-oxide (CNO) به میمون ها تزریق شد. در این زمان مشخص شد این حیوانات در زمان بی هوشی دچار افت دمای بدن می‌شوند. در این حیوانات داروی باعث افت دمای مرکزی شده بود. به گفته محققان عصب های POA نقش مهمی در تنظیم دمای بدن دارند. در این هنگام میمون ها فعالیت های بیشتری خواهند داشت و ضربان قلب افزایش می یابد تا جلوی افت بیشتر دما گرفته شود. این در حالیست که موش ها افت دمای بدن را با کاهش فعالیت و ضربان قلب جبران می کردند.

به گفته محققان خواب زمستانی یکی از روش های است که می تواند چالش های سفر فضانوردان در سفرهای طولانی را کاهش دهد. زیرا در این حالت مصرف انرژی کاهش یافته و شانس بقا بیشتر میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال