مخالفت سازمان غذا و داروی آمریکا با پایش سطح خون با کمک ساعت‌های هوشمند

در اعلامیه اخیر سازمان غذا و داروی آمریکا آمده است ساعت‌های هوشمند اجازه دسترسی به سطح قند خون و اندازه‌گیری دقیق آن را بدون سوزن نخواهند داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر اپل تلاش دارند تا ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت‌های پوشیدنی خود را به فناوری […]

در اعلامیه اخیر سازمان غذا و داروی آمریکا آمده است ساعت‌های هوشمند اجازه دسترسی به سطح قند خون و اندازه‌گیری دقیق آن را بدون سوزن نخواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر اپل تلاش دارند تا ساعت‌های هوشمند و دیگر گجت‌های پوشیدنی خود را به فناوری نظارت بر سطح قند خون کاربران مجهز کنند. این در حالی است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده در بیانیه اخیر خود اعلام کرد این فناوری از دقت کافی برخوردار نبوده و به دلیل احتمال ارائه تشخیص اشتباه استفاده از آن را تایید نکرده است.

در مقاله‌ای که توسط این سازمان منتشر شده اعلام شد این دستگاه‌های پوشیدنی بدون سوراخ کردن پوست اقدام به پایش سطح گلوکز خون می‌کنند و در این روش تنها از سنسورهای این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل این روش ممکن است به اندازه‌گیری‌های نادرست منجر شود. این سازمان تاکید کرد در حال حاضر کدام از ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های مشابه نمی‌توانند سطح گلوکز خون کاربران را به طور مستقیم مورد ارزیابی قرار دهند.

در این گزارش به این مطلب اشاره شده است که افراد مبتلا به دیابت ممکن است تنها بر مبنای این فناوری به مصرف انسولین با میزان اشتباه روی بیاورند و یا داروهای دیگر خود را با تکیه کردن بر این فناوری مصرف کنند. این نتیجه نادرست می‌تواند منجر به مرگ این بیماران شود. این سازمان تنها دستگاه‌های پوشیدنی را مورد تایید قرار داده است که به صورت مداوم بر قند خون نظارت دارند.

برخی از شرکت‌های فناوری و همچنین اپل روی فناوری‌های مربوط به اندازه‌گیری سطح گلوکز خون بدون نیاز به سوراخ کردن پوست تمرکز کرده اند. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا به طور مستقیم مخالفت خود را نسبت به استفاده از این فناوری اعلام کرده است. سال گذشته بلومبرگ در گزارشی نمونه‌های اولیه تولید شده توسط اپل را امتحان کرده و آنها را موفقیت آمیز خوانده است. آزمایش‌های مربوط به اپل با کمک فناوری فوتونیک سیلیکون و فرایندی با نام طیف سنجی جذب نوری انجام می‌شود که در آن با کمک لیزر طول موج‌های نور را به ناحیه از زیر پوست می‌تابانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال