پژوهشگر آمریکایی با کمک هزینه یک میلیون دلاری میکروسکوپ ردیاب رشد قلب می‌سازد

پژوهشگر آمریکایی قصد دارد میکروسکوپی برای ردیابی رشد سلول‌های قلبی با وضوح چهاربعدی بسازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با کمک ردیابی پویای سلول‌های قلب می‌توان از آنها برای مدل سازی تعامل‌های سلولی استفاده کرد. در حال حاضر میکروسکوپ‌های کنونی نمی‌توانند حرکات سلول‌ها را ثبت کنند. جوهیون لی دانشیار مهندسی زیستی در […]

پژوهشگر آمریکایی قصد دارد میکروسکوپی برای ردیابی رشد سلول‌های قلبی با وضوح چهاربعدی بسازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با کمک ردیابی پویای سلول‌های قلب می‌توان از آنها برای مدل سازی تعامل‌های سلولی استفاده کرد. در حال حاضر میکروسکوپ‌های کنونی نمی‌توانند حرکات سلول‌ها را ثبت کنند.

جوهیون لی دانشیار مهندسی زیستی در دانشگاه تگزاس از موسسه ملی بهداشت آمریکا مبلغ ۱.۹۴ میلیون دلار بودجه دریافت کرده است تا با کمک مطالعات خود بتواند برای ردیابی سلول‌های رشدی قلب سیستم تصویربرداری بسازد. در حال حاضر میکروسکوپ‌های قدیمی میتوانند ضمن مشاهده سلول آنها را بزرگنمایی کرده اما امکان مشاهده رابطه آن با اطراف وجود ندارد. سیستم مربوط به پژوهشگر لی شامل میکروسکوپ و پس پردازش محاسباتی پیشرفته است که در آن از نسل جدید دستگاه‌های تصویربرداری مختص پژوهشگران زیست پزشکی استفاده شده است.

این میکروسکوپ قادر است با وضوح بالا روی نقطه مورد نظر زوم کرده و میدان دید خود را از طریق حرکت به چپ و راست اسکن کند. ترتیب یک نمای کامل به هم متصل به همراه اسکن اضافی مشاهده خواهد شد که یک مدل سه بعدی را نیز از تصاویر به وجود می‌آورد. این پژوهشگر گفته است قصد دارد با کمک این میکروسکوپ سلول‌های اندام‌هایی از قبیل قلب که دارای حرکت پویا هستند را زیر نظر گرفته تا ببیند آنها با رشد قلب به کجا خواهند رفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال