بدن دوندگان ماراتن بافت مغزی آنها را به عنوان منبع انرژی تلقی کرده و مصرف می‌کند

مطالعه جدید دانشمندان نشان می‌دهد بدن دوندگان ماراتن برای مصرف انرژی از بخش بافت مغز آنها استفاده می‌کند. اسکن مغزی این دوندگان پس از مسابقه نشان می‌دهد بافت میلین در اطراف عصب‌های مغزی نازک شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گفته محققان چربی مغز در اطراف رشته‌های عصبی در زمان […]

مطالعه جدید دانشمندان نشان می‌دهد بدن دوندگان ماراتن برای مصرف انرژی از بخش بافت مغز آنها استفاده می‌کند. اسکن مغزی این دوندگان پس از مسابقه نشان می‌دهد بافت میلین در اطراف عصب‌های مغزی نازک شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گفته محققان چربی مغز در اطراف رشته‌های عصبی در زمان مسابقه به شدت کاهش یافته و دو هفته پس از آن مجدداً به سطح طبیعی خود باز می‌گردد. به نظر می‌رسد در طول مسابقه بدن دوندگان برای کسب انرژی از این بافت چربی استفاده می‌کند.

در مطالعه‌ای دیگر مغز چهار دونده ماراتن با استفاده از ام آر آی در زمانی قبل و بعد از مسابقه مورد بررسی قرار گرفت. محققان در این اسکن شاهد کاهش میزان میلین در مغز ۱ الی ۲ روز پس از زمان مسابقه بودند. میلین در بخش اعظمی از مغز انسان وجود دارد و رشته‌های عصبی را پوشانده و مانند یک لاستیک به دور سیم برق نقش عایق را برای آنها ایفا می‌کند. میلین با ساختار پویا دارای خاصیت پلاستیسیته بوده و به همین دلیل قادر است با توجه به شرایط سلولی رشد کرده و اندازه آن بزرگ یا کوچک شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال