تیم پشتیبانی چانداریان ۳ تلاش خود برای بیدار کردن فرودگر و ماهنورد این ماموریت را ادامه می‌دهند

فرودگر و ماهنورد ماموریت چانداریان ۳ پس از دو هفته یخبندان قمری همچنان در خواب زمستانی هستند. سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد در حال حاضر تلاش‌های آنها برای بیدار کردن این دو ربات در این ماموریت ادامه دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان تحقیقات فضایی هند در تاریخ ۲۲ سپتامبر […]

فرودگر و ماهنورد ماموریت چانداریان ۳ پس از دو هفته یخبندان قمری همچنان در خواب زمستانی هستند. سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد در حال حاضر تلاش‌های آنها برای بیدار کردن این دو ربات در این ماموریت ادامه دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان تحقیقات فضایی هند در تاریخ ۲۲ سپتامبر در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد در حال تلاش برای ایجاد ارتباط با فرودگر ویکرام و ماهنورد پراگیان است. این دو به مدت دو هفته در یخبندان قمری و در خواب زمستانی قرار گرفتند.

مهندسان این سازمان هنوز اطلاعی از این دو وسیله در ناحیه قطب جنوب ماه ندارند. در ادامه پست این سازمان فضایی آمده است تلاش‌ها برای برقراری تماس همچنان ادامه خواهد داشت.

ماموریت چانداریان ۳ در نزدیکی قطب جنوب ماه آغاز شد. فرودگر به همراه ماهنورد در نزدیکی این قطب در تاریخ ۲۳ اوت فرود آمدند. موفقیت در این ماموریت توانست هند را به چهارمین کشور در جهان تبدیل کند که توانسته ماهنورد خود را روی سطح قمر زمین فرود بیاورند.

این دو از زمان فرود روی سطح ماه علاوه بر کاوش در محل فرود تصاویری را نیز به زمین ارسال کردند. ویکرام توانست برخی آزمایش‌های علمی از جمله اندازه‌گیری دمای لایه بالایی رگولیت در ماه را انجام داده و نتایج آن را به زمین ارسال کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال