عمق زمین می‌تواند از طریق صدای سنگ‌های موجود در آن فاش شود

محققان ام آی تی معتقدند صداهای مربوط به سنگ‌های اعماق زمین می‌تواند نشان دهنده عمق این سیاره باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از محققان زمین شناس ام آی تی به نام ماتیچ در این باره می‌گوید: در صورتی که به صدای سنگ‌ها گوش فرا دهید می‌توانید صدای آنها را در عمق‌های […]

محققان ام آی تی معتقدند صداهای مربوط به سنگ‌های اعماق زمین می‌تواند نشان دهنده عمق این سیاره باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از محققان زمین شناس ام آی تی به نام ماتیچ در این باره می‌گوید: در صورتی که به صدای سنگ‌ها گوش فرا دهید می‌توانید صدای آنها را در عمق‌های بیشتر به صورت بلندتر بشنوید. هسته زمین در هنگام کاوش عمیق صداهای مختلفی از قبیل صدای انفجار ترقه و یا چیزی شبیه به فشردن سیم یا زنجیر از خود تولید می‌کند. این صدا از شکاف‌ها و منافذ موجود در سنگ‌ها ایجاد شده و به سطح آن می‌آید.

اخیراً محققان موسسه فناوری ماساچوست در مطالعه‌ای متوجه شدند سنگ‌های عمق زمین دارای ضرباهنگ و سرعت صدا بوده که نشان دهنده عمق و قدرت این سنگ‌ها خواهد بود. این زمین شناسان با انجام آزمایش‌های مختلف موفق به کشف الگوهای صوتی در این سنگ‌ها شدند. آزمایش اولیه روی سنگ مرمر انجام شد و قرارگیری آنها تحت فشارهای مختلف باعث شبیه‌سازی شرایط مشابه در پوسته زمین شد.

ماتیچ زمین شناس ام آی تی می‌گوید: اگر به سمت عمق زمین حرکت کنید صداها بلند و بلندتر می‌شوند. این گروه تحقیقاتی قصد دارد با مطالعه بیشتر روی سنگ‌ها الگوی صوتی خاص آنها را کشف کرده و بداند آیا این الگوی صوتی تحت فشارهای مختلف ظاهر می‌شود یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال