ساده‌ترین راه برای حذف میکروپلاستیک‌ها از آب جوشاندن آن است

در حالی که الزامی در جوشاندن آب قبل از نوشیدن وجود ندارد اما به گفته پژوهشگران برای حذف میکروپلاستیک‌ها در مقیاسی گسترده تنها راه ساده جوشاندن آب است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ذرات میکروبلاستیک در همه جا وجود داشته و به نظر می‌رسد امکان رها شدن از آنها […]

در حالی که الزامی در جوشاندن آب قبل از نوشیدن وجود ندارد اما به گفته پژوهشگران برای حذف میکروپلاستیک‌ها در مقیاسی گسترده تنها راه ساده جوشاندن آب است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ذرات میکروبلاستیک در همه جا وجود داشته و به نظر می‌رسد امکان رها شدن از آنها وجود نداشته باشد. به گفته محققان در حال حاضر این ذرات ریز پلاستیک در ابرها، غذا، شیر مادر و حتی جفت جنین نیز وجود دارد. مطالعه جدید نشان می‌دهد راه حل ساده و عملی برای کاهش ذرات میکروپلاستیک در آب آشامیدنی جوشاندن آن است.

پژوهشگران در مطالعات خود اعلام کردند با جوشاندن و فیلتر کردن آب امکان حذف ۹۰ درصدی ذرات میکروپلاستیک از آب وجود دارد. به گفته آنان این ذرات در حال حاضر در ۱۲۹ نمونه از آب لوله کشی از مجموع ۱۵۹ نمونه آب در ۱۴ کشور دنیا وجود دارد. هنوز آثار این ذرات روی سلامت انسان مشخص نشده است. اما برخی از ریسک‌های ممکن در تماس با میکروپلاستیک‌ها وجود خواهد داشت. البته تحقیقات بیشتری برای درک عواقب وجود میکروپلاستیک و خطرات آن برای سلامتی انسان نیاز است. با توجه به سرعت پایین علم شکل‌گیری یک چشم انداز از وجود این ذرات و آثار آن ممکن است به زمانی طولانی نیاز داشته باشد. پژوهشگران چینی در مطالعه اخیر خود به شبیه‌سازی آب لوله کشی همراه با مواد معدنی و شیمیایی متداول در آن پرداختند. آنها این آزمایشات را با هدف امکان حذف ذرات میکروبلاستیک در آب از طریق جوشاندن انجام دادند.

نتیجه مطالعه نشان داد آب سخت با غلظت‌های بالای مواد از قبیل کلسیم و منیزیم باعث می‌شود تا کلسیم کربنات جامد شده همانند یک پوسته اطراف ذرات ریز پلاستیک قرار بگیرد. پس با استفاده از یک فیلتر ساده مانند فیلتر قهوه می‌توان این ذرات را از آب جدا کرد. به گفته پژوهشگران مطالعات بیشتری نیاز است تا مزایای این روش مشخص شود. البته مقادیر میکروپلاستیک موجود در آب به کیفیت آن در هر منطقه از دنیا ارتباط دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال