ابر کامپیوتر JUPITER اتحادیه اروپا با ابرکامپیوترهای ایالات متحده و چین رقابت می‌کند

اتحادیه اروپا قصد دارد به زودی از ابر کامپیوتر جدید خود به نام JUPITER رونمایی کند. این ابر کامپیوتر می‌تواند رقیب جدیدی برای ابرکامپیوترهای ایالات متحده و چین بوده و سلطه آنها را به چالش بکشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اروپا در حال آماده‌سازی اولین ابرکامپیوترها دنیا در مقیاس هگزا است […]

اتحادیه اروپا قصد دارد به زودی از ابر کامپیوتر جدید خود به نام JUPITER رونمایی کند. این ابر کامپیوتر می‌تواند رقیب جدیدی برای ابرکامپیوترهای ایالات متحده و چین بوده و سلطه آنها را به چالش بکشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اروپا در حال آماده‌سازی اولین ابرکامپیوترها دنیا در مقیاس هگزا است که از قدرتمندترین آنها به شمار میرود. قرار است ابر کامپیوتر اروپا به نام JUPITER اکتشافات و نوآوری‌های علمی را با کمک محققان در حوزه‌های مختلف بر عهده بگیرد. در این ابر کامپیوتر از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده و قرار است اکتشافات علمی را از تغییرات اقلیمی تا فیزیک کوانتوم ضمن رقابت با ابر کامپیوترهای آمریکا و چین انجام دهد.

ابر کامپیوتر JUPITER با مقیاس اگزا قادر است عملیات حسابی خود را در هر ثانیه یک میلیون در یک میلیون در یک میلیون انجام دهد. این توان فوق العاده در آینده همراه با درک عظیمی از حوزه‌های علمی گوناگون خواهد بود. ابر کامپیوتر ژوپیتر در قادر به انجام یک اگزوفلاب یا یک کوینتیلیون عملیات است. این توان برابر با توان ۱۰ هزار لپ تاپ خواهد بود که در نهایت یک قدرت بسیار بالا محسوب می‌شود.

ساخت این ابر کامپیوتر بر عهده گروه EuroHPC JU است که در آن علاوه بر اتحادیه اروپا کسب و کارهای خصوصی نیز حضور دارند. محل ساخت این ابر کامپیوتر نیز مرکز ابر رایانش یولیش در آلمان خواهد بود. دکتر توماس لیپرت مدیر این مرکز در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد شوپیتر یکی از سریع‌ترین ابر کامپیوتر دنیا باهوش مصنوعی خواهد بود که می‌تواند توانی برابر با ۹۰ اگزافلاپس با دقت ۸ بیتی عرضه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال