سطح آلودگی جیوه در جو زمین به ۷ برابر مقدار قبلی رسیده است

دانشمندان در مطالعات اخیر خود میزان آلودگی جیوه در جو زمین را اندازه‌گیری کرده‌اند. به گفته آنان در حال حاضر جو زمین حاوی ۴ هزار تن جیوه است. این در حالی هست که در ابتدا و از زمان آغاز عصر مدرن این مقدار حدود ۵۸۰ تن جیوه بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

دانشمندان در مطالعات اخیر خود میزان آلودگی جیوه در جو زمین را اندازه‌گیری کرده‌اند. به گفته آنان در حال حاضر جو زمین حاوی ۴ هزار تن جیوه است. این در حالی هست که در ابتدا و از زمان آغاز عصر مدرن این مقدار حدود ۵۸۰ تن جیوه بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیق اخیر دانشمندان نشان می‌دهد پیش از شروع فعالیت‌های انسانی میزان جیوه در جو اتمسفر ۵۸۰ تن بوده است اما اکنون این میزان به حدود ۴ هزار تن رسیده که نشان دهنده تاثیر فعالیت‌های انسان در افزایش آلودگی جیوه بوده است.

الس ساندرلند، از نویسندگان این مطالعه و محقق دانشگاه هاروارد در بیانیه خود در این مورد گفته است: آگاهی از چرخه طبیعی جیوه که در اثر فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد می‌شود می‌تواند در به کارگیری سیاست‌های مربوط به کاهش انتشار جیوه موثر باشد. همچنین به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از تاثیر فعالیت‌های انسانی بر محیط زیست داشته باشیم.

جیوه برای انسان بسیار سمی بوده و در حال حاضر همه ما روزانه با حجم زیادی از آن در تعامل هستیم. به گفته دانشمندان در یک متر مکعب هوا حدود یک نانوگرم جیوه یافت می‌شود که یک مقدار بسیار ناچیز محسوب خواهد شد. حتی برخی از غذاهای دریایی از قبیل ماهی نیز مقدار زیادی از این ماده سمی را در بدن خود دارند. افزایش میزان جیوه در جو اتمسفر می‌تواند علاوه بر انسان‌ها برای محیط زیست نیز بسیار خطرناک باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال