آبگریزترین سطح تاریخ توسط دانشمندان ساخته شد

محققان اروپایی مدعی شدند توانستند آبگریزترین سطح تاریخ را بسازند. محققان طرح جدیدی با کمک پوشش مایع مانند و طرح‌های معمولی ساخته شده است که آب روی آن با زوایایی ۵۰۰ برابر کمتر نسبت به دیگر مواد سرازیر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان سطح ساخته خود را آبگریزترین سطح […]

محققان اروپایی مدعی شدند توانستند آبگریزترین سطح تاریخ را بسازند. محققان طرح جدیدی با کمک پوشش مایع مانند و طرح‌های معمولی ساخته شده است که آب روی آن با زوایایی ۵۰۰ برابر کمتر نسبت به دیگر مواد سرازیر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان سطح ساخته خود را آبگریزترین سطح تاریخ یاد کرده‌اند و گفته‌اند این کشف اخیر می‌تواند در مطالعه میزان لغزندگی قطرات در سطح مولکولی مورد استفاده قرار بگیرد.

در مطالعه جدید توسط دانشمندان دانشگاه آلتو در فنلاند مولکول‌های با نام تک لایه‌های خودآرا (SAM) استفاده شد. با استفاده از این مولکول‌ها یک سطح مایع مانند با قابلیت پوشش بستر سیلیکونی تهیه شد و با ایجاد شرایط مناسب از نظر دما و محتوای آب در تولید ماده امکان کنترل SAMها و میزان پوشش سیلیکون نیز به وجود آمد.

در صورتی که توسط SAMها سطح زیادی از این فناوری پوشیده شود ویژگی آبگریزی نیز افزایش پیدا کرده و قطرات تشکیل شده روی سطح آن سرازیر خواهند شد. آنچه که در این مطالعه مورد توجه محققان قرار گرفته است این است که یک پوشش ضعیف SAM نیز میتواند لغزندگی سطح را ایجاد کند.

به گفته محققان نمونه‌های ساخته شده از این سطوح SAM از آبگریزترین موادی خواهند بود که تاکنون ساخته شده است. در حال حاضر فوق العاده‌ترین سطوح آبگریز تنها دارای زوایای لغزشی تا ۵ درصد هستند اما طبق ادعای تیم دانشگاه آلتو سطح آنها قابلیت زاویه شگفت انگیز ۱ صدم درجه را خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال