شی مرموز فضایی بعد از ۳۰ سال همچنان در حال چشمک زدن است

یک ستاره نوترونی در فاصله ۱۵ هزار سال نوری در فضا پس از ۳۰ سال همچنان هر ۲۲ دقیقه یک بار چشمک می‌زند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان یک ستاره نوترونی را زیر نظر داشته‌اند. نام این ستاره با میدان مغناطیسی بسیار قوی را مگنتار گذاشته اند. این ستاره‌ها قابلیت ساطع […]

یک ستاره نوترونی در فاصله ۱۵ هزار سال نوری در فضا پس از ۳۰ سال همچنان هر ۲۲ دقیقه یک بار چشمک می‌زند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان یک ستاره نوترونی را زیر نظر داشته‌اند. نام این ستاره با میدان مغناطیسی بسیار قوی را مگنتار گذاشته اند. این ستاره‌ها قابلیت ساطع کردن پالس‌های رادیویی در دوره زمانی کوتاه و زیر ۱۰ دقیقه را دارا هستند. یک ستاره نوترونی از نوع مگنتار شناسایی شده است که این امواج را هر ۲۲ دقیقه یک بار ساطع می‌کند. زمان اندک از نظر زمینی، برای یک مگنتار زمان بسیار طولانی محسوب می‌شود. مگنتار GPM نخستین بار با کمک تلسکوپ آرایه میدان وسیع در غرب استرالیا شناسایی شد. به گفته دانشمندان این ستاره نوترونی از سال ۱۹۸۸ این روند ساطع کردن را ادامه داده است.

پس از گذشت ۳۰ سال دانشمندان مجدداً این جرم را بررسی کرده و دریافتند زمان ساطع کردن پالس آن حدود ۵ برابر طولانی‌تر از حالت عادی است. ستاره‌های نوترونی به دلیل داشتن گرانش قوی در هسته مرکزی چنین نامی دارند. همین موضوع باعث می‌شود پروتون و الکترون به عنوان ذرات باردار با دیگر ذرات بدون بار یعنی نوترون در درون ستاره ترکیب شوند.

ناتاشا هرلی واکر، در فیزیکدان مرکز تحقیقات نجوم رادیویی در دانشگاه کرتین و از نویسندگان این مقاله می‌گوید: نوترونی تغییرات زیادی در درک ما از ستاره‌های نوترونی دیگر ایجاد کرده است. دانسته‌های ما در مورد مگنتارها توسط این جرم به چالش کشیده شده. زیرا کدام از مگنتارها پالس‌های طولانی مدت نداشته‌اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال