یافته‌های جدید دانشمندان در مورد خواب برخی از ویژگی‌های آن را با چالش مواجه می‌کند

پیش از این تصور می‌شد زمان خواب ارتباط افراد با دنیای بیرون به طور کامل قطع می‌شود، اما آزمایش‌های اخیر نشان می‌دهد خواب به آن اندازه که تاکنون تصور می‌شد باعث قطع ارتباط با دنیای بیرون نخواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون تصور دانشمندان بر این اساس بود که در […]

پیش از این تصور می‌شد زمان خواب ارتباط افراد با دنیای بیرون به طور کامل قطع می‌شود، اما آزمایش‌های اخیر نشان می‌دهد خواب به آن اندازه که تاکنون تصور می‌شد باعث قطع ارتباط با دنیای بیرون نخواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون تصور دانشمندان بر این اساس بود که در زمان خواب پرده ای بین مغز و دنیای بیرون کشیده می‌شود بنابراین مغز انسان نیز نسبت به محرک‌های بیرونی هیچ واکنشی از خود نشان نخواهد داد.

مطالعه اخیر نشان می‌دهد دوره‌هایی در طول خواب وجود خواهد داشت که باعث می‌شود فاصله بین مغز و دنیای بیرون کاهش یابد. در طول این پژوهش محققان متوجه شدند شرکت کنندگان میتوانند در مراحل خاصی از خواب لبخند زده یا اخم کنند.

دلفین اودیت، از دانشمندان علوم شناختی موسسه مغز پاریس در فرانسه در این باره می‌گوید: این موضوع به این معنی نیست که در خواب می‌توان کارهایی انجام داد. او اضافه کرد از نظر تاریخی تعریف خواب بدین گونه است که آگاهی افراد از محیط به طور کامل متوقف می‌شود به طوری که نمی‌توانند به دنیای بیرون واکنش نشان دهند.

وی با انجام آزمایش‌های توانست این تعریف از خواب را به چالش بکشد. زیرا در پژوهش انجام گرفته توسط وی امکان برقراری ارتباط با افرادی که نسبت به رویا دیدن خود آگاه بودند وجود داشته است. در طول این رویاها محققان می‌توانستند سوال‌هایی را از شرکت کنندگان پرسیده و آنها از طریق حرکات چشم و عضلات صورت نیز به آنها پاسخ دهند.

طبق اعلام اودیت این آزمایش‌ها نشان می‌دهد حالت‌های فیزیولوژیکی خاصی در خواب ایجاد خواهد شد که می‌تواند برای ارتباط با دنیای بیرون مناسب باشد. همچنین محققان قصد دارند در آینده با آزمایش‌های بیشتر به درک بهتری از اختلالات خواب نظیر راه رفتن در خواب دست پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال