فناوری جدید محققان استرالیایی DeWave برای ذهن خوانی با کمک هوش مصنوعی

محققان استرالیایی فناوری جدیدی به نام DeWave را توسعه داده‌اند که می‌تواند افکار ذهنی را بدون نیاز به هیچ گونه ایمپلنتی به کلمات ترجمه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی است برای نخستین بار از هیچگونه ایمپلنتی استفاده نشده و تنها فرد باید کلاه […]

محققان استرالیایی فناوری جدیدی به نام DeWave را توسعه داده‌اند که می‌تواند افکار ذهنی را بدون نیاز به هیچ گونه ایمپلنتی به کلمات ترجمه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی است برای نخستین بار از هیچگونه ایمپلنتی استفاده نشده و تنها فرد باید کلاه خاصی را روی سر بگذارد. امواج مغزی از طریق نوار مغزی ضبط و سپس با کمک هوش مصنوعی برای تبدیل به متن رمزگشایی خواهد شد.

به گفته محققان فناوری DeWave تاکنون تنها ۴۰ درصد دقت داشته و نسبت به استاندارد قبلی برای ترجمه افکار بهبود ۳ درصدی را تجربه کرده است. محققان قصد دارند این دقت را تا ۹۰ درصد بهبود بخشند تا بتوانند از آن همانند روش‌های مرسوم ترجمه زبان با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص گفتار استفاده کنند. همچنین در این روش به کاشت الکترود یا دستگاه‌های بزرگ و گران قیمت ام آر آی برای ترجمه سیگنال‌های مغزی نیاز نخواهد بود.

به گفته این محققات هنوز این فناوری با مشکلاتی در تشخیص کلمات مواجه بوده و ممکن است برخی از آنها را با یکدیگر اشتباه بگیرد. مقاله منتشر شده در این باره، این فناوری می‌تواند امواج خام را به طور مستقیم به کلام ترجمه کرده و برای بیماران فلج مغزی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال