قدیمی‌ترین اسناد مربوط به حضور انسان در اروپا کشف شد

باستان شناسان شواهدی مربوط به قدیمی‌ترین حضور انسان در اروپا کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد انسان راست قامت حدود ۱.۴ میلیون سال پیش در اروپا زندگی کرده و زمان مهاجرت آن از آسیاب این قاره حدود ۱.۸ میلیون سال پیش بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تکه سنگ‌هایی در اعماق رسوبات […]

باستان شناسان شواهدی مربوط به قدیمی‌ترین حضور انسان در اروپا کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد انسان راست قامت حدود ۱.۴ میلیون سال پیش در اروپا زندگی کرده و زمان مهاجرت آن از آسیاب این قاره حدود ۱.۸ میلیون سال پیش بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تکه سنگ‌هایی در اعماق رسوبات یک معدن در اوکراین کشف شده که به گفته دانشمندان به انسان‌های راست قامت یا جد انسان‌های امروزی تعلق دارد این انسان‌ها از تکه سنگ‌های کشف شده به عنوان ابزار استفاده می‌کردند. همچنین این ابزارها را می‌توان به عنوان شواهد اولیه مربوط به سکونت این انسان‌ها در قاره اروپا در نظر گرفت.

از اندی هریس از باستان شناسان دانشگاه لاتروب در استرالیا در این مورد می‌گوید: پیش از این تصور ما این بود که اجداد اولیه انسان‌ها امکان زنده ماندن در ارزهای جغرافیایی سردتر و شمالی‌تر را بدون کمک آتش یا ابزار سنگی پیچیده نداشتند. شواهد و اسناد به دست آمده جدید نشان می‌دهد زندگی هوموارکتوس در مناطق شمالی نیز وجود داشته است.

تاریخ مربوط به تکامل و پراکندگی بشر در جهان یک موضوع بسیار پیچیده و دشوار است اما در سال‌های اخیر شواهدی کشف شده که نشان می‌دهد این پراکندگی هرگز به صورت ساده و خطی نبوده و طبق این اسناد به دست آمده انسان خردمند زودتر از تصورات قبلی در اروپا حضور پیدا کرده است.

طبق تحقیقات باستان شناسان انسان راست قامت حدود ۱.۴ میلیون سال پیش به اروپا آمده و زمان مهاجرت آن از آسیاب به این قاره حدود یک.۸ میلیون سال پیش بوده است. قدیمی‌ترین فسیل شناخته شده از این انسان نیست به ۲ میلیون سال پیش تعلق دارد که در آفریقای جنوبی کشف شد.  منطقه Korolevo اوکراین با داشتن لایه هایی به عمق 14 متر شامل هزاران اثر باستانی بوده که اخیرا توسط باستان شناسان کضف شده است. البته هنوز موارد زیادی برای کشف در این منطقه وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال