محققان با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری گفتگوی یک گیاه را ثبت کردند

به گفته محققان گیاهان از طریق غبار ظریفی که به صورت ترکیبات معلق در هوا در اطراف آنها قرار دارند برای برقراری ارتباط و محافظت از خود استفاده می‌کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از دهه ۱۹۸۰ در مورد گفتگوی بین گیاهان مطلع بوده و اکنون توانسته‌اند از طریق تکنیک‌های تصویربرداری […]

به گفته محققان گیاهان از طریق غبار ظریفی که به صورت ترکیبات معلق در هوا در اطراف آنها قرار دارند برای برقراری ارتباط و محافظت از خود استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از دهه ۱۹۸۰ در مورد گفتگوی بین گیاهان مطلع بوده و اکنون توانسته‌اند از طریق تکنیک‌های تصویربرداری آن را به ثبت برسانند. ارتباط بین گیاهان برای انسان به صورت نامحسوس بوده و ترکیباتی مانند بو باعث می‌شود تا گیاهخواران گرسنه دفع شده و به گیاهان همسایه در مورد شکارچیان هشدار داده شود. دانشمندان از سال ۱۹۸۰ تاکنون به ارتباط بین گیاهان آگاه بوده و همچنین در بین ۸۰ گونه گیاهی نیز آن را شناسایی کرده بودند.

محققان ژاپنی اکنون با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری فوری توانسته‌اند نحوه دریافت و واکنش گیاهان را نسبت به آلارم‌های هوایی ثبت کنند. پیش از این در درک ما از ارتباط بین گیاهان یک شکاف اساسی وجود داشت و آن نحوه ارسال پیام و یا دریافت توسط گیاهان بوده است.

در این مطالعه یوری آرادانی و تاکویا اومورا دو زیست شناس مولکولی در دانشگاه سایتما ژاپن برای انتقال ترکیبات ساطع شده از گیاهان آسیب دیده از میکروسکوپ فلوئورسنس استفاده کردند. در این مطالعه کرم‌های پیله ساز زوی برگ‌های گیاهان گوجه فرنگی، گوش موشی و علف‌های هرز قرار داده شد و محققان واکنش‌های گیاه دوم را در مورد نشانه‌های خطر به ثبت رساندند. این گیاهان از نظر ژنتیکی تغییر داده شده و سلول‌های آنها حاوی یک حسگر زیستی بوده که می‌تواند هجوم یون‌های کلسیم را از طریق آنها مشاهده کرد.

سیگنال دهی کلسیم روشی است که حتی سلول‌های انسانی نیز از آن برای برقراری ارتباط بهره می‌برند. روش به کارگیری اندازه‌گیری سیگنال‌های کلسیم همانند مطالعات قبلی روی گل‌های قهر و آشتی بوده است. در این مطالعه گیاهان صدمه دیده پیام‌های همسایگان مجروح را به صورت واضح دریافت کرده و از طریق انفجار سیگنال‌های کلسیمی در برگ‌ها به آنها پاسخ دادند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال