ریسک ابتلا به سرطان با انجام سی تی اسکن در سن پایین افزایش می‌یابد

مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد پرتوهای سی تی اسکن در جوانی می‌تواند موجب ابتلا به سرطان خون در سنین بالاتر شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انجام رادیولوژی در سنین پایین به خصوص برای کودکان باید طبق ملاحظاتی انجام گیرد. با وجود مزایای استفاده از این روش تصویربرداری برخی از دانشمندان اعلام […]

مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد پرتوهای سی تی اسکن در جوانی می‌تواند موجب ابتلا به سرطان خون در سنین بالاتر شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انجام رادیولوژی در سنین پایین به خصوص برای کودکان باید طبق ملاحظاتی انجام گیرد. با وجود مزایای استفاده از این روش تصویربرداری برخی از دانشمندان اعلام کردند بین تابش این پرتوها در زمان انجام سی‌دی اسکن و ابتلا به سرطان رابطه محکمی وجود دارد.

محققان در پژوهش‌های خود از داده‌های رادیولوژی بیمارستان‌های مختلف استفاده کرده و همچنین اطلاعات مربوط به ۹ کشور را مورد بررسی قرار دادند. در نهایت پس از بررسی داده‌های مربوط به یک میلیون نفر تا ۲۲ سالگی که حداقل یک بار از روش سی‌تی اسکن استفاده کرده بودند نشان داد بین دوز تابش سی تی اسکن به مغز استخوان و امکان ایجاد توده‌های بدخیم از نوع لنفوییدی و میلوئیدی رابطه بسیار نزدیکی وجود دارد.

به گفته این محققان در صورت مواجهه با ۱۰۰ میلی‌گری تابش در سی تی اسکن امکان بروز سرطان خون تا سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد. بدین ترتیب تنها با یک اسکن معمولی احتمال بروز سرطان تا ۱۶ درصد افزایش پیدا می کنند. بنابراین در هر ۱۰ هزار نفر که در کودکی سی تی اسکن شده اند، با گذشت ۱۲ سال یک الی دو مورد ابتلا به سرطان مشاهده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال