سرعت تراشه گرافیکی بکار رفته در اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پایین تر از انتظارات خواهد بود

یک افشاگر دنیای فناوری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از پردازنده گرافیکی Adreno 750 استفاده خواهد کرد و بنابر گزارش ها سرعت کلاک این پردازنده نسبت به آنچه پیش از این پیشبینی می‌شد پایین تر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این اعلام شد […]

یک افشاگر دنیای فناوری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از پردازنده گرافیکی Adreno 750 استفاده خواهد کرد و بنابر گزارش ها سرعت کلاک این پردازنده نسبت به آنچه پیش از این پیشبینی می‌شد پایین تر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این اعلام شد این پردازنده گرافیکی دارای سرعت کلاک ۹۰۳ مگاهرتزی خواهد بود در حالیکه در گزارش های اخیر این فرکانس را ۷۷۰ مگاهرتز بیان می کند.

با توجه به کاهش فرکانس اعلام شده بین دو نسل از گرافیک های کوالکام سرعت پیشرفت کمتری را شاهد خواهیم بود. در بنچمارک های قبلی گرافیک های نسل ۲ تراشه اسنپدراگون ۸ تا ۸۰ درصد قویتر از نسل قبلی خود بوده است.

احتمالا کوالکام این کاهش سرعت را با هدف ایجاد تعادل بین کارایی و عمر باتری و همچنین حرارت ایجاد شده در زمان کارکرد تراشه انجام داده است. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت این شرکت از فرایند ۳ نانومتری TSMC استفاده نمیکند و به همین دلیل امکان مانور چندانی برای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وجود نخواهد داشت. البته این فرکانس محدود برای کاربران اندرویدی و انتظارات آنها برای جهش قابل توجه در کارایی تراشه جدید چندان دلچسب نخواهد بود. احتمالا با این تصمیم دیگر خبری از داغ کردن تراشه در کارکردهای سنگین نبوده و پای تری آن را در فشارهای طولانی مدت افزایش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال