موفقیت دانشمند ژاپنی در شناسایی پروتئینی برای جلوگیری از پیری

محققان ژاپنی پروتئینی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند در جلوگیری از پیری موثر باشد. این پروتئین با مراقبت بیشتر از دو اندامک میتوکندری و لیزوزوم پتانسیل جلوگیری از پیری را خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه اوزاکا در ژاپن نوعی پروتئین با نام HKDC1 شناسایی کرده‌اند که می‌تواند نقش […]

محققان ژاپنی پروتئینی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند در جلوگیری از پیری موثر باشد. این پروتئین با مراقبت بیشتر از دو اندامک میتوکندری و لیزوزوم پتانسیل جلوگیری از پیری را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه اوزاکا در ژاپن نوعی پروتئین با نام HKDC1 شناسایی کرده‌اند که می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از پیری سلول داشته باشد. این پروتئین از طریق مراقبت بیشتر از دو اندامک میتوکندری و لیزوزوم کار خود را انجام می‌دهد. طبق گزارش‌های منتشر شده این پروتئین می‌تواند در زمان تحت فشار قرار گرفتن سلول به ویژه میتوکندری و لیزوزوم فعال تر شود. همچنین پروتئین دیگری با نام TFEB نیز شناسایی شده است که طبق شواهد به دست آمده وجود آن عملکرد دو اندامک خاص را بهبود می بخشد.

میتوکندری ها از طریق فرایندی به نام میتوفاژی در برابر آسیب محافظت شده و در آن اندامک های آسیب دیده از بین می‌روند. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که استفاده از پروتئین‌های با نام PINK1 و Parkin یکی از این روش‌ها محسوب می‌شود.

شوهی ناکامورا از محققان این پژوهش در این مورد می‌گوید: پروتئین‌هایی به نام وجود دارند که باعث تعامل لیزوزوم ها و میتوکندری ها میشوند. از طرفی پروتئین HKDC1 مسئول این تعامل است. بنابراین برای تعامل میتوکندری و لیزوزوم و ترمیم لیزوزوم به این پروتیین نیاز خواهد بود. عملکرد این پروتئین در حوزه‌های دو اندامک خاص از پیری سلولی جلوگیری کرده و باعث حفظ یکپارچگی ساختاری این اندامک‌های حیاتی خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال