نخستین ابررایانه نورومورفیک جهان می تواند قدرت پردازشی به اندازه مغز انسان ارائه کند

محققان نوعی ابررایانه نورومورفیک برای شبیه سازی ماشین های یادگیری توسعه داده اند که می تواند همانند مغز انسان در هر ثانیه ۲۲۸ تریلیون عملیات سیناپسی انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همانطور که مشخص است فناوری هوش مصنوعی همراه با یک جهش تکنولوژیکی همراه خواهد بود که در تاریخ سیاره […]

محققان نوعی ابررایانه نورومورفیک برای شبیه سازی ماشین های یادگیری توسعه داده اند که می تواند همانند مغز انسان در هر ثانیه ۲۲۸ تریلیون عملیات سیناپسی انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همانطور که مشخص است فناوری هوش مصنوعی همراه با یک جهش تکنولوژیکی همراه خواهد بود که در تاریخ سیاره زمین بی‌نظیر است و همه آنها نیز به محاسبات قدرتمند نیاز دارند. احتمالا در آینده سرورهای هوش مصنوعی انویدیا بسیار پرفروش تر و پرمصرف تر در بحث انرژی خواهند بود.

در حال حاضر کامپیوترهای کنونی تنها می توانند در هر ثانیه میلیاردها عملیات ریاضی را پردازش کنند که تنها ۲۰ وات انرژی مضرف خواهد کرد. تیمی از محققان در دانشگاه وسترن در سیدنی، نوعی ابرکامپیوتر نورومورفیک به نام Deep south را توسعه می دهند که می تواند شبکه های عصبی اسپایکی را در مقیاس مغز انسان توسعه دهد.

پروفسور ون‌شایک، مدیر مرکز سیستم های نورومورفیک در این باره می گوید: پیش از این به دلیل ناتوانی در شبیه سازی شبکه های مشابه مغز در مقیاس واقعی، امکان درک نحوه محاسبه مغزها با استفاده از نورون ها وجود نداشته است. شبیه سازی مورد نظر با کمک واحد پردازش مرکزی هسته ای و واحد‌های پردازش گرافیکی در رایانه های استاندارد بسیار پرمصرف و در عین حال کند است. اما با استفاده از سیستم جدید این روند تغییر خواهد کرد. در این پلتفرم درک ما از مغز تغییر کرده و می توان در زمینه هایی از جمله زیست شناسی، زیست پزشکی، رباتیک و فضا و هوش مصنوعی برنامه های محاسباتی در مقیاس مغز توسعه داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال